۱۳۹۹-۰۲-۱۶ - ۱۲:۴۰

فرش دستباف شناسنامه‌دار می‌شود

رییس مرکز ملی فرش با بیان این که با تمام ظرفیت طرح شناسنامه‌دار کردن فرش دستباف در سال جاری را دنبال می‌کنیم، افزود: گام‌های عملیاتی طی جلسات کارشناسی دنبال می‌شود .

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛ جلسه شناسنامه‌دار کردن فرش دستباف با حضور متخصصین، معاونان و به ریاست رئیس مرکز ملی فرش ایران برگزار شد.

«فرحناز رافع» با بیان اینکه شناسنامه‌دار کردن با فرش‌های نفیس آغاز می‌شود ، افزود: هدف مرکز ملی فرش از این کار علاوه بر ثبت مشخصات فیزیکی فرش، بیان روایت‌ها و قصه‌های بافت فرش و معرفی بافنده آن است که نهایتا به تشویق، احقاق حقوق و دستمزد و رتبه بندی مهارت آنان می‌انجامد.

رافع در ادمه تاکید کرد که در این راه از ایده‌های خلاقانه استارت آپ‌ها و شتاب‌دهنده‌ها استفاده می کنیم و تیم کارشناسی متشکل از بخش خصوصی، موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی، مرکز ملی شماره گذاری کالا، مرکز رشد و بخش خصوصی به طور منظم جلسات تخصصی خواهند داشت.

استفاده از بیت کوین ،(Bitcoin) پول یا ارز در شکل دیجیتالی و نحوه به کارگیری آن در کدینگ شناسنامه فرش دستباف با همکاری مرکز ملی فرش و شرکت های دانش بنیان در دست اقدام است.

تاکید بر لزوم استمرار جهت پیشبرد و عملیاتی کردن برنامه از محورهای مورد تایید رئیس مرکز ملی فرش ایران و اعضای حاضر در این جلسه بود.

برچسب‌ها:

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=3915
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما