۱۳۹۹-۰۲-۰۹ - ۱۳:۱۱

بورس ۲۴ هزار و ۳۳۸ واحد رشد کرد

شاخص کل بازار سرمایه امروز با ۲۴ هزار و ۳۳۸ واحد رشد رقم ۸۴۴ هزار و ۸۴۴ واحد را ثبت کرد. شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز صعودی بود و با ۴۸۳۸ واحد رشد در رقم ۲۷۶ هزار و ۶۰۶ واحد ایستاد.

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛ معاملات امروز بازار سرمایه درحالی به پایان رسید که شاخص کل و شاخص کل با معیار هم‌وزن صعودی بودند و سهام شرکت‌های بزرگی از جمله صنایع پتروشیمی خلیج فارس، سرمایه‌گذاری غدیر، فولاد مبارکه اصفهان و… نسبت به سایر شرکت‌ها رشد بیشتری را تجربه کردند.
شاخص کل بازار سرمایه امروز با ۲۴ هزار و ۳۳۸ واحد رشد رقم ۸۴۴ هزار و ۸۴۴ واحد را ثبت کرد. شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز صعودی بود و با ۴۸۳۸ واحد رشد در رقم ۲۷۶ هزار و ۶۰۶ واحد ایستاد. معامله گران امروز یک میلیون معامله انجام دادند که ۹۰ هزار و ۶۷۰ میلیارد ریال ارزش داشت.
صنایع پتروشیمی خلیج فارس، سرمایه‌گذاری غدیر، فولاد مبارکه اصفهان، معدنی و صنعتی چادرملو، بانک ملت، س. نفت و گاز و پتروشیمی تامین و پتروشیمی پارس نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی بورس گذاشتند و بانک‌های ملت، صادرات ایران، اقتصاد نوین، گلوکوزان، پالایش نفت اصفهان و پالایش نفت تهران نمادهای پربیننده این بازار بودند.

فرابورس در آستانه ورود به کانال ۱۰ هزار واحد
شاخص کل فرابورس نیز با ۱۶۲ واحد صعود، رقم ۹۹۳۶ واحد را ثبت کرد. در این بازار ۹۴۷ هزار معامله انجام شد که ۵۲ هزار و ۷۰۸ میلیارد ریال ارزش داشت. هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، سرمایه‌گذاری صبا تامین، سهامی ذوب آهن اصفهان، پتروشیمی زاگرس، تولید نیروی برق دماوند و فولاد هرمزگان جنوب نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل فقط پتروشیمی تندگویان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی فرابورس گذاشتند.

منبع:ایسنا

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=3650
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما