۱۳۹۹-۰۲-۰۶ - ۱۳:۲۱
رکوردشکنی جدید بورس تهران

شاخص کل ۲۷ هزار و ۸۷۳ واحد جهش یافت

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با جهش ۲۷ هزار و ۸۷۳ واحد به رکورد جدیدی دست یافت.

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛ شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران که این روزها بر روی دور رکوردشکنی قرار گرفته، در پایان معاملات امروز (شنبه) با افزایش ۲۷ هزار و ۸۷۳ واحد به رقم بی سابقه ۷۶۹ هزار و ۸۰۵ واحد رسید.

گرچه بورس‌های دنیا این روزها به خاطر افت قیمت نفت و نیز رکود حاصل شده از بیماری فراگیر و همه گیر کرونا افت کرده است، اما بورس اوراق بهادار تهران در روند رکوردشکنی قرار گرفته است که علت عمده آن هجوم نقدینگی سرگردان بازار به سمت این بازار از یک سو و عرضه شرکت‌های دولتی و نهادهای عمومی مانند تأمین اجتماعی در بورس است.

افزایش شاخص کل و رکوردشکنی و بازدهی بالای بورس باعث شده عامه مردم به سرمایه گذاری در بورس روی بیاورند که البته کارشناسان هشدار می‌دهند که با توجه به حضور عامه مردم در بورس این نکته نباید مورد غفلت واقع گیرد که سرمایه گذاری در بورس همراه با ریسک است و تنها روزهای خوش در بازار سرمایه متصور نیست، بلکه روزهای ناخوش و افت قیمت سهام و شاخص نیز در راه است و این از امور ذاتی یک بازار بورس به شمار می‌رود. بنابراین مردم باید با مشورت با افراد امین و خبره نسبت به سرمایه گذاری در بورس اقدام کنند و از رفتار هیجانی و پیروی از کانال‌های تلگرامی خودداری کنند.

امروز شاخص کل با معیار هم‌وزن ۹ هزار و ۹۷۰ واحد رشد کرده و به رقم ۲۶۲ هزار و ۲۷ واحد رسید.

ارزش بازار در بورس اوراق بهادار تهران به بیش از ۲ هزار و ۸۹۲ تریلیون تومان رسید.

امروز معامله گران بورس بیش از ۳.۴ میلیارد سهام و حق تقدم و اوراق مالی در قالب ۶۵۱ هزار معامله و به ارزش ۵ هزار و ۱۶۱ میلیارد تومان داد و ستد کردند که اگر ارزش معاملات بورس را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ هم در نظر بگیریم، ارزش معاملات بورس و فرابورس امروز به بیش از ۸ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان رسید. یعنی امروز این رقم به عنوان سرمایه در گردش و نقدینگی برای شرکت‌های بورسی و فرابورسی فراهم شد.

امروز شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی ۷ هزار و ۴۲۸ واحد رشد کرده و به رقم ۲۰۵ هزار و ۶۳ واحد رسید.

شاخص قیمت با معیار هم وزن ۶ هزار و ۶۳۲ واحد رشد کرده و به رقم ۱۷۴ هزار و ۱۵۸ واحد رسید.

شاخص آزاد شناور با افزایش ۳۴ هزار و ۳۹۸ واحد به رقم ۹۷۶ هزار و ۲۴۸ واحد رسید.

شاخص بازار اول بورس با افزایش ۱۹ هزار و ۸۳۲ واحد به رقم ۵۴۴ هزار و ۷۴۴ واحد رسید.

شاخص بازار دوم بورس که معاملات عمده در آن انجام می‌شود، با افزایش بی سابقه ۵۸ هزار و ۷۵۶ واحد به رقم یک میلیون و ۶۳۳ هزار و ۱۲۲ واحد رسید.

امروز نمادهای مهم بورسی مانند پتروشیمی خلیج فارس، صنعتی گل‌گهر، چادرملو، ملی مس، گروه مپنا، بانک ملت و پتروشیمی پارس در تقویت شاخص کل بورس مؤثر بودند و نمادهای پر بیننده که مورد اقبال معامله گران قرار گرفته شامل بانک ملت، پالایش نفت بندرعباس، بانک تجارت، پالایش نفت اصفهان، گلکوزان، ملی مس ایران و بانک صادرات بودند.

امروز در فرابورس ایران نیز شاخص کل ۲۶۹ واحد رشد کرده و به رقم ۹ هزار و ۳۴۱ واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از ۵۸۸ هزار میلیارد تومان رسید.

معامله گران امروز در فرابورس ایران بیش از ۱.۹ میلیارد سهام حق تقدم و اوراق مالی در فرابورس در قالب ۴۷۸ هزار فقره معامله و به ارزش ۳ هزار و ۵۴۶ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز عمده نمادهای مهم فرابورس مانند ذوب‌آهن و پتروشیمی زاگرس، پتروشیمی تندگویان، توسعه مالی مهر آیندگان، نیروگاه جهرم، مادیران و شاخص فرابورس در شاخص کل بازار فرابورس مؤثر بودند.

نمادهای پربیننده شامل ذوب‌آهن اصفهان، صنایع کاغذ پارس، سرمایه گذاری میراث فرهنگی، سیمان لار سبزوار، بانک دی و توسعه عمران استان کرمان بودند.

 

منبع: فارس

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=3507
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما