۱۳۹۹-۰۲-۰۴ - ۸:۳۱

تجارت میان ایران و ترکیه تعطیل نیست

ناظر گمرکات استان آذربایجان غربی از تردد بیش از ۱۲۲۰۰ دستگاه حامل کالای صادراتی و وارداتی طی یک ماهه گذشته خبر داد و گفت: در کلیه گمرکات این استان هم مرز با کشورهای همسایه روند عادی تجارت با همت کارکنان گمرکات استان به نحو مطلوبی در حال انجام است .

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛توحید آذربد ناظر گمرکات آذربایجان غربی، با اشاره به حجم فعالیت گمرکات تمرچین و رازی افزود: در طول این مدت کارکنان زحمتکش گمرکات مذکور بدون وقفه نسبت به انجام تشریفات گمرکی و مراودات تجاری اقدام می نمایند.

ناظر گمرکات آذربایجان غربی با بیان اینکه به دلیل شرایط خاصی که به منظور مقابله با ویروس کرونا در کشور حاکم شد  و با انتقال حجم قابل توجهی امور گمرکی از کمرکات تعطیل شده به گمرکات آذربایجان غربی منجر به افزایش حجم کار در گمرکات این استان به ویژه گمرکات تمرچین و رازی گردیده  که این حوزه نظارت با اتخاذ تدابیر لازم و افزایش پرسنل و ساعات کاری در این دو گمرک، موجبات افزایش خدمت رسانی و تسهیلات گمرکی در راستای شتاب بخشیدن به تجارت فرامرزی از ابتدای اسفند ۹۸ تا پایان  فروردین ۱۳۹۹را فراهم آورده است .

در این راستا گمرک تمرچین نیز با فعالیت شبانه روزی به واسطه افزایش مقدار کامیون‌های صادراتی و ترانزیتی ورودی و خروجی به صورت شبانه روزی فعالیت دارد و نسبت به ارایه خدمات اقدام می‌نماید. به طوری که طی روز گذشته رکورد تخلیه و بارگیری و خروج کالاهای صادراتی در گمرک پیرانشهر ۶۰۰ دستگاه کامیون ثبت شد و این روند با ترخیص ۹۷۴۱ کامیون به مقصد عراق طی ماه گذشته همچنان  ادامه دارد.

آذربد با اشاره به تجارت ریلی با کشور ترکیه بیان داشت کمرک رازی تنها مرز ریلی ایران با ترکیه همچنان فعال است و تاکنون بیش از ۲۵۰۰ دستگاه واگن حامل کالاهای صادراتی و وارداتی از این مرز تردد داشته است. ضمن اینکه در جهت سهولت و تسریع انجام تشریفات صادرات و واردات، ایستگاه قره تپه سلماس به عنوان ایستگاه تخلیه و بارگیری کامیون به واگن و بالعکس برای کالاهای صادراتی گمرکات کشور و کالاهای وارداتی گمرکات استان طی هماهنگی با گمرک ایران در نظر گرفته شده ، صادرکنندگان و وارد کنندگان می‌توانند از این تسهیلات تا زمانی که شرایط به وضعیت عادی برگردد استفاده نمایند.

ناظر گمرکات آذربایجان غربی افزود: کارکنان گمرکات اجرائی در اقصی نقاط استان به ویژه گمرکات مرزی بعنوان مرزبانان اقتصادی این مرز و بوم،در جهت تحقق شعار جهش تولید بدون  هرگونه وقفه و تعطیلی شبانه روزی  درحال  خدمت  هستند.

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=3434
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما