۱۳۹۹-۰۱-۲۶ - ۱۱:۴۰

ظرفیت تولید شمش فولاد ۳.۲ میلیون تن افزایش می‌یابد

بر اساس برنامه ریزی پیش بینی شده، امسال واحدهای فولاد سازی چهار طرح استانی در مدار تولید قرار می گیرند که در مجموع ۳.۲ میلیون تن به توان کشور در این بخش افزوده می‌شود.

به گزارش عصر صنعت ؛  بر پایه جداول آماری سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران ایمیدرو، برای بهره برداری از این طرح‌ها در مجموع ۷۹۳ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خواهد شد.

وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال ۱۳۸۵ هشت طرح فولادی را کلید زد و پس از واگذاری یک طرح به بخش خصوصی، اجرای هفت طرح در دستور کار قرار گرفت که بدلیل مشکلات مالی سالها تعطیل شدند، اما از نیمه دوم ۱۳۹۲ با فعالیت دولت یازدهم فعال سازی این طرح ها شکل اجرایی به خود گرفت.

امسال پیش بینی شده واحد های فولاد سازی چهار طرح استانی، فولاد نی ریز( فارس)، شادگان( خوزستان)، میانه (آذربایجان شرقی) و قائنات ( خراسان جنوبی) مورد بهره برداری قرار گیرند.

دستور کار هریک از فولاد سازیهای مزبور تولید سالیانه ۸۰۰ هزار تن بلوم و بیلت است و برای این منظور در فولاد نی ریز( فارس) ۲۵۳ میلیون دلار سرمایه گذاری می شود، اما در شادگان، میانه و قائنات هریک ۱۸۰ میلیون دلار صرف خواهد شد.

پارسال برای احداث واحد فولاد سازی سفید دشت (چهارمحال و بختیاری) از طرح های هفتگانه فولادی یاد شده، ۱۸۰ میلیون دلار اختصاص یافت تا امکان تولید ۸۰۰ هزار تن اسلب (شمش)را فراهم سازد.

همچنین سال ۹۸ برای بهره برداری از واحد احیاء در فولاداستانی بافت ( کرمان) به منظور تولید ۸۰۰ هزار تن آهن اسفنجی، ۱۳۴ میلیون دلار سرمایه اختصاص یافت و در فولاد استانی قائنات ( خراسان جنوبی) نیز برای تولید ۸۰۰ هزار تن آهن اسفنجی ۱۱۹ میلیون دلار پیش بینی شد.

پارسال با ظرفیت فولاد سازی بیش از ۳۵ میلیون تنی در کشور نزدیک به ۲۵ میلیون تن فولاد تولید شد و انتظار می رود امسال افزون بر ۳۰ میلیون تن فولاد تولید شود.

برنامه پارسال دستیابی به حدود ۱۰ میلیون تن صادرات فولاد بود و در افق ۱۴۰۴ با ظرفیت ۵۵ میلیون تن فولاد، ۱۵ تا ۲۰ میلیون تن صادرات فولاد مورد انتظار است.

ایران اکنون در بین ۱۰ فولاد ساز شاخص جهان جای داردو پیش بینی شده با ارتقای توان کشور در این بخش به جایگاه هفتم جهانی صعود کنیم.

فولاد سفید دشت(چهارمحال و بختیاری)، نی ریز(فارس)، قائنات (خراسان جنوبی)، شادگان( خوزستان)، میانه (آذربایجان شرقی)، بافت ( کرمان) و سبزوار( خراسان رضوی) هفت طرح فولاد استانی محسوب می شوند.

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=2993
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما