۱۳۹۹-۰۱-۲۵ - ۱۰:۵۱

کرونا بر مصرف برق چه تاثیری داشته است؟

مصرف انرژی در بیشتر کشورهای جهان کاهش چشم‌گیری داشته است.

به گزارش ” عصر صنعت ” ؛ مدارس، اداره‌ها و کارخانه‌ها در سراسر اروپا، آمریکا و برخی از کشورهای آسیا تعطیل هستند و همین مساله باعث شده است که مصرف انرژی در بسیاری از کشورهای جهان به شدت کاهش یابد.

اگرچه بسیاری از مردم از خانه کار می‌کنند و همین دورکاری مصرف انرژی خانگی را افزایش می‌دهد، اما باز هم مصرف کل حکایت از کاهش شدید دارد.

تحلیل‌های پایگاه داده‌پردازی استاتیستا، نشان می‌دهد که مصرف انرژی در ایتالیا در ساعت اوج مصرف روز ۸ آوریل ۲۰۲۰ در مقایسه با همین امروز در سال ۲۰۱۹، ۲۷ درصد کاهش یافته است.

این کاهش مصرف البته نشان دهنده قرنطینه جدی‌تر در کشور ایتالیا نسبت به دیگر کشورهاست.

کاهش مصرف برق قیمت انرژی در اروپا را نیز تحت تأثیر قرار داده است؛ چرا که کاهش مصرف برق باعث کاهش قیمت آن و افزایش رقابت بین تولیدکنندگان است. همین مساله ضربه جبران‌ناپذیری به درآمد آن‌ها در سال ۲۰۲۰ وارد خواهد کرد.

برخی گزارش‌ها نشان می‌دهد که کاهش مصرف انرژی بر پایین آمدن قیمت کربن نیز تأثیر گذاشته است؛ قیمت هر تن کربن در تابستان گذشته ۳۰.۴۶ دلار بوده است که در هفته‌های اخیر این مقدار به ۱۶.۳۲ دلار به ازای هر تن رسیده است. افزایش منابع تجدیدپذیر در دوران قرنطینه باعث بالا رفتن استفاده از آن به عنوان یک منبع پاک برای سوخت و در نتیجه کاهش مصرف کربن به عنوان سوخت آلاینده شده است.

البته در ایران، شیوع ویروس کرونا تاثیر چندانی بر مصرف برق نداشته است. پیش از این «مصطفی رجبی مشهدی»، سخنگوی صنعت برق اعلام کرده بود که ماندن افراد در منزل موجب افزایش مصرف برق در کشور نشده و شیوع کرونا تاثیر چندانی در میزان مصرف برق نداشته است.

اینفوگرافیک زیر که از استاتیستا به فارسی برگردانده شده، وضعیت کاهش مصرف برق در برخی از کشورهای اروپایی را نشان می‌دهد:

برچسب‌ها:,

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=2938
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما