۱۳۹۹-۰۱-۲۲ - ۱۰:۱۵

تجارت ایران و اروپا یک سوم شد

مبادلات تجاری ایران و اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۹ با افت ۷۱ درصدی نسبت به سال قبل از آن به ۵ میلیارد و ۲۲۵ میلیون یورو رسید.

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛ پایگاه خبری کمیسیون اروپا (یورواستات) کل مبادلات تجاری ایران و ۲۸ عضو اتحادیه اروپا را در سال ۲۰۱۹ بالغ بر ۵.۲۲۵ میلیارد یورو اعلام کرد.

مبادلات تجاری ایران و اتحادیه اروپا در این سال با پیروی کشورهای اروپایی از سیاست های تحریمی آمریکا علیه ایران با افت ۷۱ درصدی نسبت به سال قبل از آن مواجه شده و به کمتر از یک سوم رسیده است. در سال ۲۰۱۸ نیز تجارت دو کشور ۱۲ درصد کاهش یافته و به ۱۸.۳۵۷ میلیارد یورو رسیده بود.

بر اساس این گزارش صادرات اتحادیه اروپا به ایران و واردات از ایران طی سال ۲۰۱۹ افت داشته است.

واردات اتحادیه اروپا از ایران در سال ۲۰۱۹ با افت ۹۲ درصدی نسبت به سال قبل از آن به ۷۰۱ میلیون یورو رسیده است. کشورهای اروپایی در سال پیش از آن ۹.۴۵۹ میلیارد یورو کالا از ایران وارد کرده بودند.

صادرات اتحادیه اروپا به ایران در سال ۲۰۱۹ نیز ۴۹ درصد افت داشته و به ۴.۵۲۴ میلیارد یورو رسیده است. کشورهای اروپایی در سال ۲۰۱۸ بالغ بر ۸.۸۹۸ میلیارد یورو کالا به ایران صادر کرده بودند.

بر اساس این گزارش آلمان بزرگترین شریک تجاری ایران در میان کشورهای اروپایی طی سال ۲۰۱۹ بوده است .آلمان در این سال ۱.۵۱۷ میلیارد یورو کالا به ایران صادر و ۱۹۱ میلیون یورو کالا از ایران وارد کرده است.

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=2784
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما