۱۳۹۹-۰۱-۲۰ - ۱۲:۱۰

جلسه تعیین دستمزد ٩٩ امروز تشکیل می‌شود

چهارمین جلسه شورای عالی کار برای تعیین دستمزد کارگران در سال ٩٩ امروز با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نماینده کارگران، کارفرمایان در محل این وزارتخانه برگزار می‌شود.

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛ سبد معیشت کارگران اوایل اسفند ماه (پنجم اسفندماه) در کمیته دستمزد با رقم چهار میلیون ۹۴۰ هزار تومان تعیین شد تا زمینه ورود به جلسه تعیین دستمزد ۹۹ کارگران فراهم شود.
پس از آن بود که شورای عالی کار برای تعیین دستمزد کارگران در سال ٩٩ پیش از پایان سال با حضور ذینفعان سه جلسه تشکیل داد اما چانه زنی ها سرانجامی نداشت و این موضوع به فروردین ماه موکول شد.
در جلسات گذشته نماینده‌های کارگری پیشنهاد افزایش حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی را ارائه کردند و در مقابل تمایل نماینده‌های کارفرمایی تنها رشد ۱۵ درصدی دستمزدها بوده است.
در حالیکه وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در این جلسات تاکید کرد که تلاش می کنیم به شرایط مطلوب برای تأمین حداقل معیشت کارگران نزدیک شویم نمایندگان کارگری اعلام کردند که دولت نسبت به وضعیت کارگران بی توجه است.
در ۲۸ اسفندماه ٩٧ پس از تشکیل چندین جلسه شورای عالی کار با حضور نمایندگان کارگری و کارفرمایی، سرانجام دستمزد سال ۹۸ کارگران برای «حداقلی بگیران» (کارگرانی که در سال نخست ورود به بازار کار قرار دارند) با افزایش ۳۶.۵ درصدی، یک میلیون و ۵۱۶ هزار و ۸۸۲ تومان تعیین شد.
همچنین دستمزد کارگران دارای بیش از یکسال سابقه کار که تحت عنوان «سایر سطوح مزدی» شناخته می‌شوند، به میزان ۱۳ درصد نسبت به حقوق پایه ۹۷ به اضافه ۲۶۱ هزار و ۱۱۸ تومان، افزایش یافت.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها:

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=2764
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما