۱۳۹۹-۰۱-۱۶ - ۱۳:۳۹

غوغای بورس به سال ۹۹ کشیده شد

شاخص بورس با رشد ۲۰۰۰۵ واحدی در پایان معاملات روز جاری برای اولین بار به کانال ۵۶۷ هزار و ۶۶۴ واحد رسید تا سهامداران شاهد ثبت یک رکورد غافلگیرکننده و بزرگ در اولین ماه سال ۹۹ در تالار شیشه ای باشند.

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛ آمار معاملات بورس نشان می‌دهد که شاخص‌های بورس در پایان داد و ستدهای امروز با حداقل ۳.۳ درصد رشد مواجه شدند.

رشد دسته جمعی شاخص ها

بر اساس آمارهای معاملاتی، روز جاری اکثر شاخص‌های بورس با رشد مواجه شدند به طوری که شاخص کل با ۲۰۰۰۵ واحد رشد معادل ۲.۸۲ درصد به ۵۶۷ هزار و ۶۶۴ واحد، شاخص‌ قیمت «وزنی – ارزشی» با ۵۳۳۲ واحد افزایش معادل ۲.۸۲ درصد به ۱۵۱ هزار و ۲۹۴ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۵۸۸۵ واحد رشد معادل ۲.۲۷ درصد به ۲۰۱ هزار و ۸۷ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۳۹۱۵ واحد افزایش، معادل ۲.۲۷ درصد به ۱۳۳ هزار و ۷۶۴ واحد، شاخص آزاد شناور با ۲۷۱۰۵ واحد کاهش، معادل ۲.۷۶ درصد به ۷۳۲ هزار و ۷۶۴ واحد، شاخص بازار اول با ۱۴۵۰۱ واحد افزایش معادل ۲.۹۵ درصد به ۴۰۱ هزار ۲۰ واحد و شاخص بازار دوم با ۴۰۸۶۹ واحد رشد معادل ۲.۶۳ درصد، به یک هزار و ۲۰۶ واحد رسید.

 نمادهای تاثیر گذار

از سویی دیگر امروز ۷ نماد « فارس با ۱۱۹۴ واحد، فولاد با ۱۰۵۲ واحد، فملی با ۷۸۵ واحد، وبملت با ۶۲۹ واحد، رمپنا با ۶۲۳ واحد، کگل با ۶۰۵ واحد و پارس با ۵۷۳ واحد» رشد، بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.

افزایش شاخص صنایع

این گزارش می افزاید، امروز شاخص‌های صنایع تالار شیشه ای نیز با رشد مواجه شدند به طوری که شاخص صنایع «اطلاعات و ارتباطات با ۲۵ واحد صعود معادل ۵ درصد به ۵۲۶ واحد، محصولات کاغذ با ۹۳۳۲ واحد افزایش معادل ۵ درصد به ۱۹۶ هزار ۲۹ واحد، سایر معادن ۱۲۱۳۷ واحد رشد معادل ۴.۹۹ درصد به ۲۵۵ هزار و ۳۹۶ واحد، فرآورده های نفتی ۷۱۷۷۲ واحد افزایش معادل ۴.۸۴ درصد به یک هزار و ۵۵۴ واحد، فنی مهندسی با ۲۳۰ واحد رشد، معادل ۴.۷۶ درصد به ۵ هزار و ۷۹ واحد، کانه فلزی با ۵۹۰۲ واحد رشد معادل ۴.۵۴ درصد به ۱۳۵ هزار و ۹۵۰ واحد، تامین آب، برق و گاز با ۴۶ واحد رشد معادل ۴.۴۱ درصد به یک هزار و ۱۰۵ واحد» رسید.

بیشترین افزایش قیمت ها

در عین حال نگاهی به آمارهای معاملاتی امروز بازار سهام مشخص می‌کند: قیمت سهام نمادهای «پارسان، بکام، ختور، قصفها، قثابت، چکاران و افق» بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «غگل، شلعاب، کفپارس، بکاب، کگار، غشان و خفنر» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند و در تابلوهای بورس به ثبت رسیدند.

به این ترتیب، در پایان داد و ستدهای روز جاری بورس، در ۸۷۹ میلیون و ۷۶۸ هزار نوبت معاملاتی، ۷ میلیارد و ۶ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۵۳ هزار و ۱۴۷ میلیارد تومان در بورس معامله شد.

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=2571
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما