۱۳۹۹-۰۱-۱۵ - ۱۱:۱۴

چند نفر در شهرک‌های صنعتی مشغول به کارند؟

تا پایان آذر ماه سال گذشته ۹۰۴ هزار و ۵۳۷ نفر در واحدهایی که در شهرک‌ها و نواحی صنعتی به بهره‌برداری رسیدند مشغول به کار بودند.

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛جدیدترین اطلاعاتی که سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران نشان می‌دهد که تعداد واحدهای به بهره‌برداری رسیده و سرمایه‌گذاری در آن‌ها طی ۹ ماهه اول سال ۱۳۹۸ نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن افزایش داشته، اما تعداد اشتغال واحدها طی این مدت کاهش یافته است.

  طبق این آمار تعداد شهرک‌ها و نواحی صنعتی مصوب تا پایان آذر ماه سال گذشته به ۹۹۳ شهرک و ناحیه رسید که نسبت به سال ۱۳۹۷ تغییری نداشته است.

همچنین تعداد شهرک‌ها و نواحی صنعتی در حال بهره‌برداری تا آذر ماه سال ۱۳۹۸ به ۱۱۸ رسیده است. این در حالی است که تا پایان سال ۱۳۹۷ تعداد ۸۱۲ شهرک‌ و نواحی صنعتی در حال بهره‌برداری مصوب شده بود.

تعداد واحدهای صنعتی به بهره‌برداری رسیده در شهرک‌ها و نواحی صنعتی در ۹ ماهه سال گذشته نیز ۱۶۱۰ واحد بوده که در مقایسه با ۱۵۳۹ واحد به بهره‌برداری رسیده در سال مدت مشابه سال ۱۳۹۷، حدود ۴.۶ درصد افزایش داشته است.

تعداد کل واحدهای صنعتی به بهره‌برداری رسیده در شهرک‌ها و نواحی صنعتی تا پایان آذر ماه سال ۱۳۹۸ نیز به ۴۴ هزار و ۸۹۹ واحد رسیده است. این در حالی است که تعداد کل واحدهای صنعتی به بهره‌برداری رسیده در شهرک‌ها و نواحی صنعتی تا پایان سال ۱۳۹۷ حدود ۴۳ هزار و ۴۷۳ واحد بوده است.

با وجود افزایش تعداد واحدهای به بهره‌برداری رسیده، تعداد اشتغال این واحدها در ۹ ماهه سال ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ به ترتیب ۲۵ هزار و ۲۷۳ و همچنین  ۲۴ هزار و ۲۱۰ نفر بوده و ۴.۲ درصد کاهش یافته است؛ بنابراین میانگین اشتغال هر واحد نیز از ۱۶ نفر در ۹ ماهه اول سال ۱۳۹۷ به ۱۵ نفر در مدت مشابه سال ۱۳۹۸ رسیده است.

چند نفر در شهرک‌های صنعتی مشغول به کارند؟

در مجموع تا پایان آذر ماه سال گذشته ۹۰۴ هزار و ۵۳۷ نفر در واحدهایی که در شهرک‌ها و نواحی صنعتی به بهره‌برداری رسیدند مشغول به کار بودند. البته تا پایان سال ۱۳۹۷ حدود ۸۷۶ هزار و ۶۵۰ نفر در این واحدها شاغل بودند. به طور کلی میانگین اشتغال هر واحد در سالهای ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ حدود ۲۰ نفر عنوان شده است.

میزان سرمایه‌گذاری در واحدهای به بهره‌برداری رسیده نیز در ۹ ماهه سال گذشته بیش از ۷۲۵۹ میلیارد تومان بوده که نسبت به سرمایه‌گذاری ۶۸۲۷ میلیارد تومانی در مدت مشابه سال ۱۳۹۷ حدود ۶.۳ درصد افزایش داشته است.

میانگین سرمایه‌گذاری هر واحد نیز تا پایان آدر ماه سال قبل بیش از چهار میلیارد و ۲۵۸ میلیون تومان بوده است. این در حالی است که تا پایان سال ۱۳۹۷ میانگین سرمایه‌گذاری هر واحد حدود دو میلیارد و ۸۹۰ میلیون تومان بوده است.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=2521
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما