۱۳۹۸-۱۲-۲۷ - ۷:۴۴
رییس اتحادیه مرکزی میوه و تره بار:

شایعات کرونایی تقاضا و قیمت میوه را افزایش داد

رییس اتحادیه مرکزی میوه و تره بار گفت: با شیوع ویروس کرونا و شایعه قرنطینه شدن برخی استان های کشور و افزایش تقاضا، نرخ برخی کالاها از دو هزار تا بیش از ۱۰ هزار تومان افزایش یافت.

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛« اسدالله کارگر» افزود: در پی شایعه قرنطینه شدن برخی استان های کشور، ازدحام جمعیت و تقاضا، قیمت هر کیلوگرم موز به ۲۸ هزار تومان، پیاز به ۱۳ تا ۱۵ هزار تومان، گوجه فرنگی به ۶ هزار تومان، سیب زمینی به ۶ هزار تومان و زنجبیل به حدود ۵۰ هزار تا ۶۰ هزار تومان رسیده است.

وی اضافه کرد: پیش از بروز ویروس کرونا، قیمت هر کیلوگرم موز ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان، گوجه فرنگی دو هزار و  ۵۰۰ تومان، پیاز بین دو هزار تا چهار هزار تومان، سیب زمینی دو هزار و ۸۰۰ تا سه هزار تومان، زنجبیل ۳۵ تا ۴۰ هزار تومان بود.

رییس اتحادیه مرکزی میوه و تره بار اظهار داشت:  قیمت هر کیلوگرم موز در میدان مرکزی بین ۲۰ تا ۲۱ هزار تومان رسید.

وی با بیان اینکه با کاهش تقاضا قیمت میوه متعادل می‌شود، تصریح کرد: میوه مورد نیاز کشور برای شب عید و ایام نوروز تامین است و کمبودی در این زمینه وجود ندارد؛ بنابراین مردم با ازدحام موجب افزایش قیمت ها نشوند.

وی اظهار داشت: با افزایش عرضه زنجبیل توسط اتحادیه میوه و سبزی قیمت این محصول طی روزهای اخیر حدود ۴۵ درصد کاهش یافته است زیرا با شیوع کرونا و افزایش میوه های گرم نرخ این محصول بین ۱۳۵ هزار تا ۱۵۰ هزار تومان بود.

قیمت هر کیلوگرم سیب و پرتقال تنظیم بازاری ۵۶۰۰ تومان

رییس اتحادیه مرکزی میوه و تره بار تصریح کرد: امسال اتحادیه به منظور کمک به دولت اقدام به تهیه و تدارک سیب درختی و پرتقال با قیمت های مصوب تنظیم بازاری در سطح خرده فروشی ها کرده به طوری که  ۷۰ تن پرتقال و سیب درختی تنظیم بازاری در اختیار دارد.

وی افزود: امسال قیمت هر کیلوگرم سیب درختی و پرتقال نیز پنج هزار و ۶۰۰ تومان برای عرضه در سطح خرده فروشی های تهران تدارک دیده شده است.

کارگر در ادامه به عدم استقبال عرضه میوه تنظیم بازاری توسط خرده فروشی ها اشاره کرد و اظهار داشت: اکنون به دلیل تعطیلی مراسم و مهمانی‌های ایام نوروز و افزایش کرایه حمل و نقل با کاهش تقاضا از سوی خرده فروشی ها روبرو هستیم.

وی گفت: فروشندگان در سطح بازار براین باورند که عرضه میوه تنظیم بازاری برایشان صرفه اقتصادی ندارد و باید این محصول توسط مراکز عرضه مستقیم شهرداری ها به دست مردم برسد.

به گفته وی، از روز یکشنبه – بیست و پنجم اسفندماه – تاکنون ۱۳ تن سیب درختی و پرتقال تنظیم بازاری جهت عرضه به مردم در اختیار خرده فروشی ها قرار گرفته است.

 

منبع: ایلنا

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=2263
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما