۱۳۹۸-۱۲-۲۷ - ۹:۱۱

آیا کرونا صنعت مرغ را تحت تاثیر قرار داد؟

عضو هیئت مدیره کانون سراسری مرغداران گوشتی گفت: تولیدکنندگان در هر کیلوگرم مرغ تولیدی ۱۵۰۰ تومان ضرر کردند.

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛برومند چهارآیین با بیان اینکه هر حجمی که برای عید تولید پیش بینی شده بود محقق شده است، اظهار کرد: در حال حاضر قیمت مرغ زنده درب مرغداری ۸ هزار تومان است در حالی که قیمت تمام شده ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان و مرغ آماده طبخ ۱۲ هزار تا ۱۲ هزار و ۲۰۰ تومان است در حالی که باید ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان باشد.

وی گفت: مرغداران در ۵ ماه گذشته یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان متضرر شدند، بدین معنی که در یک میلیون تن گوشت مرغ تولید شده، متوسط در هر کیلوگرم ۱۵۰۰ تومان ضرر کردند.

عضو هیئت مدیره کانون سراسری مرغداران گوشتی افزود: شرکت پشتیبانی برخلاف مفاد ۵ و ۶ اساسنامه به جای حمایت از تولید با توزیع گوشت منجمد مرغ مشکل بیشتری برای تولیدکنندگان ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: شرکت پشتیبانی باید مازاد تولید را خریداری کند تا تولیدکننده متضرر نشود، اما وقتی تولیدکننده ۵ ماه متضرر می‌شود یعنی تولیدکننده حمایت نمی‌شود وهمه موارد روی کاغذ باقی مانده است.

چهارآیین درباه خرید تضمینی شرکت پشتیبانی امور دام گفت: این خرید نه کافی است نه با قیمت مناسبی خریداری می‌شود که تولیدکنندگان متضرر نشود.

وی تصریح کرد: شرکت پشتیبانی مرغ را با دو قیمت ۱۲ هزار و ۷۰۰ تومان و ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان خریداری می‌کند که مناسب نیست.

وی با اشاره به شیوع کرونا بیان کرد: کرونا بر روی برخی از بخش‌ها می‌تواند تاثیر مستقیم و آنی داشته باشد، اما در تولید مرغ نمی‌تواند تاثیر خاصی داشته باشد.

عضو هیئت مدیره کانون سراسری مرغداران گوشتی خاطرنشان کرد: کرونا روی تقاضا تاثیر منفی نگذاشته و مشاهده می‌کنیم تقاضا نه تنها کم نشده بلکه افزایش یافته است.

 

منبع: میزان

برچسب‌ها:,

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=2269
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما