۱۳۹۸-۱۲-۲۶ - ۱۱:۱۲

تهدید کرونا را به فرصت جدیدی برای صادرات تبدیل می‌کنیم

معاون وزیر صمت و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران گفت: کرونا علاوه بر تهدیدی که برای اقتصاد و تجارت خارجی ایجاد کرد، یک فرصت ویژه و درخشان نیز برای توسعه صادرات خدمات به وجود آورد.

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛ حمید زادبوم با بیان اینکه ویروس کرونا بر اقتصاد جهان و تجارت بین‌الملل تأثیرگذار بوده و کشور ما نیز از این قاعده مستثنی نیست، افزود: در این شرایط باید به فرصت‌های پیش آمده توجه بیشتری کنیم و صادرات را از مسیرهای جدید و خلاق‌ پیش ببریم.

وی با اشاره به اینکه حجم صادرات خدمات در دنیا حدود ۶ هزار میلیارد دلار است، عنوان کرد: این فرصت می‌تواند به ما کمک کند تا سهم ایران از صادرات خدمات از جمله خدمات فنی و مهندسی و آی سی تی را افزایش دهیم.

معاون وزیر صمت و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران با تأکید بر اینکه بخش خدمات می‌تواند پیشتاز صادرات باشد، گفت: تمرکز ما در صادرات خدمات فنی و مهندسی به کشورهای همسایه و شرکای تجاری مانند هند و چین است.

زادبوم بیان کرد: اقتصاد کشور در حال حاضر تحت تاثیر تحریم‌ها است و بخشی از آسیب‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا نیز اجتناب‌ناپذیر است، اما می‌توانیم با اقدامات به موقع و با همکاری دستگاه‌های ذیربط از بخش بزرگی از آسیب‌ها پیشگیری کنیم.

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=2228
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما