۱۳۹۸-۱۲-۲۵ - ۸:۵۴

تولید کاتد مس به بیش از ۲۲۴.۳ هزار تن رسید

جداول آماری عملکرد شرکت‌های بزرگ بخش معدن و صنایع معدنی و تابعه سازمان ایمیدرو گویای تولید ۲۲۴ هزار و ۳۳۱ تن کاتد مس در دوره ۱۱ ماهه امسال است که در مقایسه با دوره مشابه پارسال بدون تغییر ماند.

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛تولید کاتد مس واحد های پالایشگاه و لیچینگ مس سرچشمه و میدوک در بهمن ماه امسال به ۱۸ هزار و ۹۴۶ تن رسید که نسبت به ماه مشابه در سال گذشته ۱۹ درصد افت دارد.

همچنین آند مس ( ذوب) در واحد های سرچشمه و خاتون آباد نیز در دوره ۱۱ ماهه امسال بالغ بر ۲۷۴ هزار و ۲۵۰ تن شد که نسبت به دوره مشابه کاهش چهار درصدی دارد.

استخراج بیش از ۱۵۶ میلیون تن سنگ مس  

جداول آماری مورد بررسی گویای آن است که میزان استخراج سنگ مس در دوره این گزارش به رقم ۱۵۶ میلیون و ۷۴ هزار و ۴۷۴ تن رسید که نسبت به ۱۱ ماهه ۹۷ کاهش سه درصدی را ثبت کرد.

بهمن ماه ۹۸ هم میزان استخراج سنگ مس از مجموعه های سونگون، سرچشمه و میدوک رقم ۱۳ میلیون و ۳۹۱ هزار و ۳۰۴ تن را نشان داد که نسبت به ماه مشابه پارسال چهار درصد کاهش یافت.

تولید افزون بر یک میلیون تن کنسانتره

داده های مورد بررسی حاکی است که میزان کنسانتره مس در واحد های میدوک، سونگون و سرچشمه در ۱۱ ماهه منتهی به بهمن ۹۸ برابر با یک میلیون و ۸۵ هزار و ۵۵۴ تن شد که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته بدون تغییر ماند.

علاوه براین بهمن ماه امسال مجموعه های میدوک، سونگون و سرچشمه ۹۴ هزار و ۴۱۰ تن کنسانتره مس تولید کردند که در مقایسه با بهمن ۹۷ رشد هشت درصدی را ثبت کرد.

 فروش بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومانی
آمارهای منتشر شده نشان می دهد مجموع فروش شرکت ملی صنایع مس ایران تا پایان بهمن‌ماه امسال بالغ بر ۲۰ هزار و ۱۸۲ میلیارد تومان شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۴۵ درصدی دارد.

همچنین میزان فروش بهمن ماه شرکت مس حدود یکهزار و ۸۷۱ میلیارد تومان شد، در واقع ۱۱ ماهه منتهی به بهمن ۹۸ شرکت مس ۲۲۴هزار و ۳۳۳تن کاتد مس تولید داشت که نسبت به مدت مشابه پارسال حدود یکهزار تن بیشتر تولید به دست آمد.

برنامه سال ۹۹ افزایش تولید

پیش از این اردشیر سعد محمدی مدیرعامل شرکت مس اعلام کرد: این شرکت امسال در کنار تولید حداکثری از اجرای طرح‌های توسعه‌ای غافل نشد و برنامه پیش بینی شده برای سال ۹۹ افزایش تولید است و برای این منظور طرح کارخانه ۱۵۰ هزار تنی کنسانتره درآلو (کرمان) روند خوبی را طی می‌کند و کارخانه ۱۵۰ هزار تنی کنسانتره دره زار( کرمان) نیز در حال اجراست.

برچسب‌ها:

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=2170
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما