۱۳۹۸-۱۲-۲۴ - ۹:۱۰

راهکار‌هایی برای جلوگیری از آسیب کرونا به کسب وکار‌ها

در پی شیوع ویروس کرونا دولت می‌تواند حمایت‌هایی را در زمینه‌های مالیات و بیمه از تولید کنندگان داشته باشد تا آسیب جدی به این بخش وارد نشود.

 به گزارش “ عصر صنعت ” ؛ویروس کرونا از اوایل اسفند ماه در کشور شیوع یافت و باعث شد تا بسیاری از مشاغل با رکود مواجه شوند.

رکود در مشاغل در این موقع از سال که بسیاری از کسب وکار‌ها فروش و بازار خوبی را در پیش دارند، می‌تواند ضربه سنگینی به بازار و تولیدات کشور وارد کند.

علاوه بر بازار‌های داخل، تجارت خارجی نیز در پی شیوع ویروس کرونا روند مساعدی ندارد و عرضه محصول به بازار‌های بین المللی به سختی انجام می‌گیرد.

ویروس کرونا همچنین موجب شد تا برخی از واحد‌های تولیدی بخش تولید خود را تعطیل کنند و برخی دیگر از واحد‌ها ظرفیت تولید خود را کاهش دادند، همین موضوع موجب بیکاری تعدادی از کارگران شد.

با این تفاسیر دولت باید به دنبال راهکار‌هایی باشد تا از ضرر رساندن ویروس کرونا به کسب وکار و مشاغل جلوگیری کند.

اقتصاد ایران وابسته به بخش خدمات است

در همین راستا حمید حاج اسماعیلی، یک فعال کارگری اظهار کرد: ویروس کرونا به طور مستقیم بر کسب و کار‌ها و مشاغل تاثیر ندارد و فعالیت اقتصادی افراد برای حفظ سلامتی خود در بازار‌ها کاهش یافته است.

وی افزود: دولت باید در این شرایط حمایت‌های ویژه‌ای از تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی داشته باشد و در صورتی که این حمایت‌ها صورت نگیرند و دولت همانند گذشته عمل کند، ضربه سنگینی به اقتصاد کشور وارد می‌شود.

این فعال کارگری بیان کرد: اقتصاد ایران وابسته به بخش خدمات است و در صورتی که دولت حمایت‌های ویژه خود را آغاز نکند این بخش آسیب می‌بیند و آسیب به این بخش تاثیر مستقیم در بخش تقاضا و عرضه کالا در بازار دارد که در نهایت وجود افزایش قیمت کالا‌های اساسی می‌شود.

حاج اسماعیلی ادامه داد: یکی از حمایت‌هایی که در این شرایط دولت می‌تواند از تولید کنندگان داشته باشد معافیت یا تخفیف‌های مالیاتی است که در این شرایط هزینه‌های تولید کنندگان کاهش می‌یابد و ضرری به بخش کسب و کار وارد نمی‌شود.

وی تصریح کرد: همچنین دولت می‌تواند در بحث بیمه نیز تصمیماتی بگیرد تا شامل حال تولید کنندگان باشد این حمایت نیز در راستای کاهش هزینه‌ها صورت می‌گیرد.

این فعال کارگری خاطر نشان کرد: هم اکنون برخی از کشور‌های جهان نیز درگیر ویروس کرونا هستند و حمایت در قالب مالیات و بیمه از جمله حمایت‌هایی است که دولت این کشور‌ها از بخش تولید و خدمات کرده است.

حاج اسماعیلی مطرح کرد: ویروس کرونا به بخش صادرات و تجارت خارجی کشور نیز تاثیر منفی گذاشته است و دولت را هکار‌هایی را باید در خصوص این موضوع در کشور اجرایی کند که از جمله آن‌ها می‌توان به استخدام چند رایزن تجاری برای پیدا کردن مشتریان بین المللی اشاره کرد.

منبع: میزان

برچسب‌ها:

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=2117
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما