۱۳۹۸-۱۲-۲۴ - ۱۱:۱۸

بسته شدن مرزهای عراق یک هفته دیگر تمدید می‌شود

نایب رییس کمیسیون صادرات غیرنفتی اتاق ایران گفت: براساس صحبت‌های سفیر ایران در عراق، قصد کشور عراق از همان ابتدا بستن مرزها به مدت دو هفته بود. بنابراین بازگشایی مرزها از روز شنبه یا یکشنبه درست نبوده و این تصمیم یک هفته دیگر تمدید می‌شود.

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛ با شیوع بیماری کرونا در ایران بسیاری از کشورهای منطقه اقدام به بستن مرزها و یا کنترل شدید تردد کامیون‌های ایرانی کردند. در این میان کشور عراق بعنوان اولین مقصد کالاهای صادراتی ایران از نخستین کشورهایی بود که نسبت به این موضوع واکنش نشان داد. بطوری که هیات گذرگاه‌های مرزی عراق روز یکشنبه ۱۸ اسفند اعلام کرد پنج مرز زمینی شلمچه، زرباطیه، منذریه، شیب و مندلی میان ایران و عراق به مدت یک هفته بسته و تبادلات تجاری از این مرزها انجام نمی‌شود.

سید مصطفی موسوی در مورد بازگشایی مرزهای عراق اظهار داشت: قرار بود که این تصمیم هیات گذرگاه‌های مرزی عراق پس از یک هفته دوباره مورد ارزیابی و در مورد بازگشایی مرزهای تجاری ایران و عراق تصمیم‌گیری شود. البته این مدتی برای بازگشت عراقی‌های به کشورشان هم بود.

نایب رییس کمیسیون صادرات غیرنفتی اتاق ایران ادامه داد: حالا براساس صحبت‌های آقای مسجدی، سفیر ایران در عراق، قصد کشور عراق از همان ابتدا بستن مرزها به مدت دو هفته بود. بنابراین بازگشایی مرزها از روز شنبه یا یکشنبه درست نبوده و این تصمیم یک هفته دیگر تمدید شده است.

 

منبع: ایلنا

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=2126
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما