۱۳۹۸-۱۲-۲۲ - ۸:۱۲
در خواست اتاق بازرگانی تهران :

تجارت دارو و تجهیزات پزشکی را برای ایران تسهیل کنید

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران در نامه‌هایی به ۱۳ اتاق بازرگانی و صنایع در کشورهای مختلف، از آنها خواست تا با تسهیل مسیر تجارت کالاهای پزشکی و دارو، ایران را در حل بحران کرونا یاری کنند.

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛ پارلمان بخش خصوصی پایتخت علاوه بر اقدامات داخلی مانند ارائه خدمات غیرحضوری به فعالان اقتصادی و دورکاری کارکنان، تامین بخشی از تجهیزات مورد نیاز کادر درمان و تلاش در جهت افزایش آگاهی جامعه نسبت به خطرات ویروس و پیشگیری از آن، با نهادهای بخش خصوصی خارجی نیز برای دریافت کمک‌های انسان‌دوستانه و هم‌چنین تسهیل تجارت اقلام مورد نیاز که در زمره دارو و تجهیزات پزشکی و خارج از دایره شمول تحریم‌ها قرار می‌گیرند، رایزنی کرده است.

در همین راستا رئیس اتاق بازرگانی تهران نامه‌هایی خطاب به روسای اتاق‌های بازرگانی کشورهای بریتانیا، فرانسه، اتریش، هند، کانادا، سوئد، اسپانیا، مالزی، روسیه، شهرهای توکیو، ژنو، و هم‌چنین سازمان توسعه تجارت خارجی پکن و اتحادیه صنعت و اقتصاد ایالت باواریا آلمان نوشت.

به گفته معاون امور بین‌الملل اتاق تهران در این نامه با اشاره به شیوع ویروس کرونا و بیماری ناشی از آن که به صورت یک اپیدمی فراگیر در تمامی کشورها سلامت و امنیت بهداشتی مردم جهان را تهدید می‌کند، به همه‌گیری آن در ایران و ضرورت انجام اقدامات سریع و ضروری اشاره شده است.

در این نامه تاکید شده است که ویروس کرونا، امنیت و سلامت تمامی مردم دنیا را تهدید می‌کند و مرز و کشور نمی‌شناسد؛ از این رو لازمه مبارزه با آن، عزم و اراده بین‌المللی توسط همه کشورها، دولت‌ها و نهادهای بین‌المللی است.

هم‌چنین عنوان شده است که بخش خصوصی، تمام تلاش و توان خود را صرف مبارزه با این بیماری و جلوگیری از شیوع بیشتر آن کرده است.

 اتاق تهران در این نامه با اشاره به وظایف خطیر انسانی و بشردوستانه همگی جوامع، دولت‌ها و نهادها در جهت مبارزه با این ویروس، فارغ از دیدگاه‌های سیاسی و ایدئولوژیک، درخواست کرده است تا اتاق‌های بازرگانی به عنوان نهادهای مرجع بخش خصوصی در حل این بحران و فائق آمدن بر این بلای مهلک به کمک مردم و بخش خصوصی بیایند.

از این رو درخواست شده است تا اتاق‌های بازرگانی در حد توان و ظرفیت خود در قالب ارسال کالاها و تجهیزات پزشکی و بهداشتی مورد نیاز، از طریق کمک مالی یا مساعدت در تسهیل امور تجاری به‌ویژه نقل و انتقالات مالی و بانکی برای خرید این اقلام مورد نیاز از سوی بخش خصوصی به کنترل این بیماری کمک کنند.

هم‌چنین در نامه‌ای که جداگانه برای رئیس اتاق بازرگانی بین‌المللی نوشته شده، از او خواسته شده است تا برای یک بازه زمانی معین حداکثر تسهیل ممکن در حوزه تجارت اعضای این نهاد بین‌المللی با بخش خصوصی ایران فراهم شود تا خرید اقلام مورد نیاز در حوزه پزشکی و بهداشتی به سریع‌ترین شکل ممکن فراهم شود.

اتاق تهران تاکید کرده است که این مساعدت‌ها، قطع به یقین در حافظه تاریخی ملت ایران خواهد ماند.

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=2072
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما