۱۳۹۸-۱۲-۱۹ - ۱۱:۱۶

رمزارزها می‌توانند در شرایط کرونایی به کشور کمک کنند؟

یک عضو انجمن بلاکچین گفت: از لحاظ پدافند غیرعامل برای زمان‌های بحرانی صنعت رمزارز یک مزیت حساب می‌شود.

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛عباس آشتیانی درباره وضعیت تولید و استفاده از رمزارزها تحت تاثیر شرایط شیوع کرونا در کشور اظهار داشت: پول‌های فیزیکی و عابر بانک‌ها با توجه به ماهیت‌شان ناقل و منشاء ویروس هستند اما رمزارزها می‌توانند در زمان بحران کمک کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه صنعت ماینینگ سرمایه در گردش ندارد، می‌تواند در یک محیط ایزوله تولید شود، سرمایه‌ای است که می‌تواند به رشد GDP و اقتصاد پایدار کشور کمک کند و کمترین میزان آسیب را از بحران‌هایی مثل کرونا داشته باشد و با کمترین آسیب به راه خودش ادامه دهد، از لحاظ پدافند غیرعامل برای زمان‌های بحرانی صنعت رمزارز یک مزیت حساب می‌شود.

عضو انجمن بلاکچین در ادامه گفت: اما متاسفانه با سستی در تصمیم گیری ما امروز شاهد تولید رمزها به صورت کاملا پراکنده هستیم و بخش بزرگی از تجهیزات وارد شده به کشور که در دورانی کاملا بصورت آزاد و در فضای خاکستری قانونی فعالیت انجام می‌شد، اکنون به صورت زیر زمینی مشغول بکار هستند و سرمایه‌های افراد در حال نابود شدن هستند و با توجه به دوران نصف شدن نرخ تولید بیت کوین این دستگاه‌ها در بیشترین ظرفیت خود بکار گرفته شدند و در حال نابودی و استهلاک فیزیکی هستند. اتفاقی که می‌توانست بازی برد-برد را برای مردم و دولت فراهم کند تبدیل به بازی باخت-باخت برای هر دو طرف شده و عملا بعد از اردیبهشت ۹۹ این دستگاه ها هیچ کاربردی نخواهند داشت.

وی خاطرنشان کرد:  ما امسال برای اولین بار بعلت ضعف مدیریت در منابع برق شاهد خاموشی‌های زمستانه بودیم در حالی که اگر دست بخش خصوصی را در زمینه تامین برق باز می‌گذاشتند و نرخ گاز را هم به صورت دستوری در هیات وزیران ۷۰درصدی تعیین نمی‌شد، صنعت استخراج ماینینگ می‌توانست برای زیرساخت‌های برق کشور بسیار مناسب و ناجی باشد و از یکنواختی و اتلاف توزیع بار در شبکه جلوگیری شود.

آشتیانی یادآور شد: در حال حاضر کشور ما ۲۵۰ تا ۳۰۰ کیلووات ساعت پیک مصرف برق دارد که ماینینگ به خاطر ذات چابک می‌توانست شرایط انباشت و یا عدم توازن در تولید و توزیع را فراهم کرده و در توسعه زیرساخت برق مشارکت کند. بسیاری از کشورها از صنعت ماینینگ برای بالا بردن GDP استفاده می‌کنند اما ما متاسفانه امروز شاهد کندی در تصمیم گیری هستیم و تعرفه هم به هیچ عنوان مناسب نیست و بازی باخت-باخت است.

منبع: ایلنا

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=1956
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما