۱۳۹۸-۱۲-۱۸ - ۹:۰۹

پیشنهادی برای جبران خسارت اقتصادی کرونا

یک کارشناس اقتصادی گفت: تا زمانی که اطلاعات دقیقی در خصوص میزان خسارات وارده کرونا بر اقتصاد کشور منتشر نشود، نمی‌توان از پیشنهاداتی برای حمایت از فعالان اقتصادی صحبت کرد، زیرا حمایت‌ها به میزان خسارات بستگی دارد حدود و نوع نیازهای افراد آسیب دیده از شیوع این ویروس مشخص شود.

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛با توجه به آسیب اقتصادی شیوع ویروس کرونا و رکود بسیاری از کسب‌وکارها، یک اقتصاددان اظهار کرد: تا زمانی که اطلاعات دقیقی از میزان و نوع خسارت این ویروس بر بخش‌های مختلف اقتصادی تهیه و منتشر نشود، نمی‌توان حمایت مناسبی از فعالان اقتصادی متضرر شده داشت و باید مراکزی جهت ثبت میزان و نوع گرفتاری‌های ایجاد شده به واسطه این ویروس توسط مردم تاسیس شود تا بتوان کمک‌هایی متناسب با خسارت پرداخت شود.

علی رشیدی با اشاره به تاثیرات منفی شیوع ویروس کرونا بر اقتصاد کشورهای درگیر این ویروس و همچنین ایران، اظهار کرد: حمایت‌ها و اقداماتی که باید در این زمینه صورت بگیرد به میزان خسارت‌ها و اطلاعات مرتبط با این موضوع بستگی دارد که در حال حاضر، آمادگی در جهت ایجاد بستری برای اطلاع از میزان خسارت وارد شده به کسب‌و کارها وجود ندارد.

وی با بیان اینکه معمولا در برخی از کشورها با شناسایی افراد آسیب دیده از این ویروس مقداری پرداخت‌های نقدی داده شده در حالیکه در کشور ما، از میزان خسارات اطلاع دقیق نداریم، گفت: در این زمینه به عنوان مثال باید در مناطق و به افراد آسیب دیده از این ویروس به خصوص کارگران روزمزد پرداخت‌های نقدی، کمک غذایی داده شود.

این کارشناس اقتصادی ادامه داد: تا زمانی که اطلاعات دقیقی در خصوص میزان خسارات وارده کرونا بر اقتصاد کشور منتشر نشود، نمی‌توان از پیشنهاداتی برای حمایت از فعالان اقتصادی صحبت کرد، زیرا حمایت‌ها به میزان خسارات بستگی دارد حدود و نوع نیازهای افراد آسیب دیده از شیوع این ویروس مشخص شود.

رشیدی در ادامه با تاکید براینکه مردم باید بتوانند از طریق مراکزی مشکلات ایجاد شده بر اثر شیوع کرونا اعلام کنند، خاطرنشان کرد: براساس نوع و میزان گرفتاری‌ها و درگیری‌هایشان، کمک‌های لازم را دریافت کنند. از طریق رسانه‌های عمومی از مردم بخواهند تا نوع نیازهای خود را اعلام کنند که کمک دریافت کند.

وی در پایان تاکید کرد که باید در این زمینه، مراکزی ایجاد شود تا مردم بتوانند از طریق آن، گرفتاری‌های خود را مطرح کنند و آن مراکز براساس اختیارات داده شده بهشان بتوانند نیازهای مردم را رفع کنند.

 شیوع ویروس کرونا نه تنها سلامت و روان مردم را در کشور ما و سایر مناطق درگیر این ویروس تهدید می‌کند بلکه با کاهش مراجعات حضوری در اماکن عمومی در ماه پایانی سال که عمدتا روزهای پررونقی برای کسب وکارهای خرد و کارگران فصلی است، فعالان تجاری، اصناف مختلف و کارگران آن‌ها را هم دچار آسیب‌های جدی کرده است.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=1911
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما