۱۳۹۸-۱۲-۱۳ - ۱۷:۱۴

سردی بازار خودرو با داغی شیوع کرونا

بازار داغ کرونا این روزها بازار خودرو را بیش از پیش سرد کرده و باعث افت قیمت برخی خودروها شده است. در این شرایط همچنان شاهد مقاومت پراید در قیمت ۶۴ میلیون تومان هستیم.

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛در روزهایی که بازار کرونا از هر بازار دیگری داغ تر است، کمتر کسی فرصت برای فکر کردن به خرید خودروی جدید را دارد، آن هم با قیمت های نجومی بازار و محدودیت خرید خودرو از کارخانه.

این اتفاقات عاملی برای کسادی بازار خودرو بوده و تاثیر کمی بر قیمت خودروها در بازار داشته است. بررسی بازار نشان می دهد قیمت سمند، پژو پارس و پژو ۴۰۵ طی یکی دو روز گذشته بین یک تا ۲ میلیون تومان کاهش داشته و پژو ۲۰۶ تیپ ۲ حدود ۴ میلیون تومان افت قیمت را تجربه کرده است.

در مقابل قیمت پراید تغییری نداشته و این خودرو همچنان با قیمت ۶۳ میلیون تومان در برابر کاهش قیمت مقاومت می کند. در عین حال سراتو با نرخ نجومی ۴۰۰ میلیون تومانی خود در بازار، افت ۵ میلیون تومانی را تجربه کرده است.

سعید مؤتمنی، رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو  در این خصوص گفت: بازار خودرو آرام و قیمت ها سیر نزولی در پیش گرفته است.

وی با بیان اینکه تقاضا برای خرید خودرو در بازار کم است، ادامه داد: ویروس کرونا هم بر بازار تأثیرگذار بوده و تقاضا برای خرید خودرو را کاهش داده است.

به گفته موتمنی، اکثر خریداران، خریدشان را  به بعد موکول کرده اند و فعلا تقاضایی در بازار وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر قیمت‌هایی که برای خودرو در بازار و سایت‌ها ارائه می‌شود، کاذب و غیرواقعی است، می‌گوید: اگر برای فروش خودرو در بازار، سقف قیمتی مشخص شود و به عنوان مثال بگویند که بیشتر از ۲۰ تا ۳۰ درصد امکان افزایش قیمت خودرو نسبت به نرخ کارخانه وجود ندارد، بازار قابل کنترل خواهد بود و این حد از نابسامانی به وجود نمی‌آید.

وی با بیان اینکه بازار خودرو راکد است و خرید و فروش زیادی انجام نمی‌شود، ادامه می‌دهد: در حال حاضر قیمت‌ها سلیقه‌ای اعلام می‌شود و هر شخصی به دلخواه خود، قیمت تعیین می‌کند، در حالی که اگر سقف قیمتی مشخص بود، نهادهای نظارتی می‌توانستند نظارت بهتری بر بازار داشته باشند.

در عین حال، یک مقام مسئول گفت: خودروسازان خواستار فروش خودرو با قیمت حاشیه بازار هستند و معتقدند بهتر است اختلاف قیمت کارخانه با بازار مدیریت شود و در صنعت خودرو مصرف شود، زیرا در حال حاضر این اختلاف قیمت نصیب دلالان می‌شود.

وی می‌گوید: عرضه محدود خودروسازان عاملی برای نابسامانی بازار خودرو است و مدیران خودروساز در شرایطی خواستار فروش خودرو با قیمت حاشیه بازار هستند که نهادی برای تعیین قیمت حاشیه بازار وجود ندارد و تضمینی برای جلوگیری از افزایش بیشتر قیمت در بازار نیز وجود ندارد.

 منبع: فارس

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=1767
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما