۱۳۹۸-۱۲-۱۲ - ۹:۵۳

کرونا مصرف بنزین را ۱۰ درصد کاهش داد

مدیر برنامه‌ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: از انتهای بهمن ماه به دلیل شیوع ویروس کرونا و کاهش رفت و آمد شهروندان میزان مصرف بنزین در کشور ۱۰ درصد کاهش یافت.

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛شهرام رضایی با بیان اینکه در حال حاضر میزان مصرف بنزین در کشور ۷۵ تا ۷۶ میلیون لیتر در روز است، اظهار کرد: در ابتدا تغییر قیمت بنزین میزان مصرف به ۹۵ تا ۹۶ میلیون لیتر در روز رسید.

وی افزود: در انتهای بهمن ماه این عدد به ۸۵ تا ۸۶ لیتر کاهش یافت و از زمان شیوع ویروس کرونا میزان مصرف بنزین مجدد کاهش یافته است و اکنون شاهد تقاضای کمتر مالکان خودرو برای سوخت هستیم.

وی با تاکید بر اینکه کاهش مصرف بنزین متاثر از ویروس کرونا بوده است، تصریح کرد: به نظر می رسد که پس از گذر از شرایط فعلی میزان مصرف کمی افزایش یابد.

در این میان با گسترش ویروس کرونا در شهرهای مختلف کشور به منظور جلوگیری از انتشار این ویروس در جایگاه‌های سوخت دستورالعمل جدیدی صادر شده که براساس آن روند سوختگیری باید توسط اپراتورها انجام شود.
بر اساس اعلام شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و پیرو اطلاعیه‌های وزارت بهداشت درخصوص همکاری در جلوگیری از شیوع ویروس کرونا به کلیه جایگاهداران توزیع فرآورده مایع و سی‌ان‌جی مقرر شد تا فرآیند سوختگیری و پرداخت در تمامی جایگاه‌های عرضه سوخت توسط اپراتور جایگاه انجام یا دستکش یکبار مصرف جهت استفاده عموم مردم در دسترس افراد قرار گرفته و فرایند سوختگیری و پرداخت بدون دستکش یکبار مصرف انجام نشود.

همچنین در این اطلاعیه آمده است که نازل‌ها و صفحه رمز کارت سوخت دیسپنسرها و همچنین اماکن عمومی جایگاه (سرویس بهداشتی و…) مستمراً با مواد مناسب ضدعفونی و پایش بهداشتی شود. این طرح تا اطلاع ثانوی در تمامی جایگاه‌های کشور لازم‌الاجرا است.

 

منبع: ایسنا

برچسب‌ها:,

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=1721
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما