۱۳۹۸-۱۲-۱۱ - ۱۶:۴۳

یک مثقال کالای مقابله با کرونا صادر نشده است

رئیس کل گمرک با اشاره به تدابیر اعمال شده برای ممنوعیت صادرات و ترخیص کالاهای وارداتی مقابله با کرونا گفت: گمرک ۲۴ ساعته و بدون معطلی کالاهای مربوطه را تحویل وزارت بهداشت می‌دهد.

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛سید مهدی میراشرفی در مورد اینکه وزیر بهداشت در نامه‌ای به دبیر شورای عالی امنیت ملی از صادرات برخی اقلام مربوط به مبارزه با ویروس کرونا از گمرک گلایه کرده بود، اظهار داشت: امروز در رابطه با نحوه همکاری گمرک و کنترل مرزها با دکتر نمکی وزیر بهداشت جلسه داشتیم که ایشان از تلاش‌ها و اقدام گمرک در رابطه با تسریع در اعمال ممنوعیت صادرات کالاهای مربوط با مقابله با ویروس کرونا زبانی تشکر کرد. البته ما وظیفه خود را انجام دادیم.

رئیس کل گمرک با تاکید بر اینکه از زمانی که وزیر بهداشت به صورت تلفنی درخواست ممنوعیت اقلام صادراتی مقابله با کرونا را داشت، گمرک آن را اعمال کرد، بیان داشت: بعد از آن نیز نامه ممنوعیت از سوی وزارت بهداشت ارسال شد و در این راستا حتی یک مثقال کالا و حتی یک ماسک صادرات نشده است.

معاون وزیر اقتصاد با بیان اینکه طبق ماده ۴ قانون مقررات صادرات و واردات هر گونه اعمال محدودیت باید از وزارت صمت به گمرک ابلاغ شود، تصریح کرد: با این وصف منتظر ابلاغیه وزارت صمت نماندیم و با اعلام وزارت بهداشت این کار صورت گرفت.

* کیت‌های تشخیص کرونا ترخیص شد

وی تاکید کرد: هیچ گونه کالای صادراتی برای مقابله با ویروس کرونا اجازه خروج از کشور نداشته و ندارد. در حال حاضر نیز گمرک بندرعباس و فرودگاه امام خمینی به صورت شبانه روزی و در ایام تعطیل یک ثانیه هم تعطیلی نداشته و کالاهای مقابله با ویروس کرونا را ترخیص می‌کنند. در حال حاضر کیت‌های تشخیص ویروس کرونا و تیوب های مربوط به ام آر آی بیماران در تشخیص این ویروس ترخیص شده‌اند .

میراشرفی با اشاره به اینکه برای واردات اقلام مرتبط برای مقابله با ویروس کرونا نیز تسهیلات ویژه گذاشته شده است، خاطرنشان کرد: در کل ایام هفته گمرک ۲۴ ساعته این نوع کالاها را با نظارت وزارت بهداشت ترخیص می‌شود و همانجا تحویل این وزارتخانه می‌شود، حتّی منتظر اسناد بانکی و غیر نمی‌مانیم. همه مقررات به منظور رعایت بهداشت و سلامت جامعه با نظارت وزارت بهداشت تعطیل شده است.

* ۳۶ مرز زمینی، دریایی و هوایی از نظر بهداشتی کنترل می‌شوند

وی با اشاره به کنترل مرزها به منظور مقابله با ویروس کرونا بیان داشت: خوشبختانه کارکنان گمرک ۲۴ ساعته پای کار هستند. در حال حاضر ۳۶ مرز زمینی، دریایی و هوایی با همکاری کارمندان وزارت بهداشت بررسی و کنترل می‌شود.

 

منبع: فارس

برچسب‌ها:,

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=1683
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما