۱۳۹۸-۱۲-۰۷ - ۱۴:۰۲
افزایش 5881 واحدی شاخص کل؛

رکوردشکنی جدید بورس تهران

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز چهارشنبه با جهش ۵ هزار و ۸۸۱ واحدی روبه‌رو شد.

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛با وجود افزایش قیمت دلار و کاهش رفت و آمد مردم در شهر، اما بازار بورس اوراق بهادار تهران رونق خود را دارد و با افزایش ۵ هزار و ۸۸۱ واحد به رکورد بی‌سابقه ۵۲۴ هزار و ۳۹۴ واحد رسید.

شاخص کل با معیار هم‌وزن ۳ هزار واحد رشد کرده و به رقم ۱۷۳ هزار و ۹۴۴ واحد رسید.

ارزش روز بازار در بورس تهران به بیش از یک‌هزار و ۹۰۸ تریلیون تومان رسید.

امروز معامله‌گران بورس بیش از ۷.۶ میلیارد سهام اوراق بهادار و یا حق‌تقدم در قالب یک میلیون نوبت معامله و به ارزش ۵ هزار و ۵۸۹ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

کارشناسان دلیل رکوردشکنی بورس تهران را سرازیر شدن نقدینگی سرگردان جامعه به سمت بورس، تقویت قیمت دلار و در نتیجه افزایش چشم‌انداز شرکت‌های صادرکننده در بورس و به تبع آن، تقویت ارزش سهام این شرکت‌ها و نیز چشم‌انداز مثبت شرکت‌های فلزی در بورس می‌دانند.

به گزارش فارس،؛ شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی در بورس ۱۵۶۷ واحد رشد کرده و به رقم ۱۳۹ هزار و ۸۰۰ واحد رسید.

شاخص قیمت با معیار هم‌وزن با افزایش ۱۹۹۷ واحد به رقم ۱۱۵ هزار و ۸۰۰ واحد رسید.

شاخص آزادشناور با افزایش بی‌سابقه ۱۰ هزار و ۴۲۲ واحد به رقم ۶۵۵ هزار و ۳۴۴ واحد رسید.

شاخص بازار اول بورس با افزایش ۴ هزار و ۴۸۹ واحد به رقم ۳۶۹ هزار و ۸۷۱ واحد رسید.

شاخص بازار دوم بورس با افزایش ۱۱ هزار و ۲ واحد به رقم یک میلیون و ۱۱۶ هزار و ۹۱۴ واحد رسید.

عمده نمادهای مهم بورسی امروز در تقویت شاخص کل بورس اثرگذار بودند که از جمله می‌توان نمادهای صنایع پتروشیمی خلیج فارس، ملی مس ایران، کشتیرانی جمهوری اسلامی، گلکزان، فولاد مبارکه اصفهان، صنعتی و معدنی گل‌گهر و فولاد خوزستان اشاره کرد.

نمادهای پربیننده در بورس شامل بانک تجارت به قیمت ۷۱۷ ریال، بانک ملت ۷ هزار و ۸۰۱ ریال، سایپا، فولاد مبارکه، ملی مس ایران، پالایش نفت اصفهان و ایران خودرو بوده‌اند.

در پایان معاملات امروز در فرابورس ایران نیز شاخص کل ۵۲ واحد رشد کرده و به رقم ۶ هزار و ۷۴۴ واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از ۳۹۷ تریلیون تومان رسید.

معامله‌گران امروز در فرابورس ایران بیش از ۳.۲ میلیارد اوراق بهادار، سهام، حق‌تقدم و واحدهای صندوق‌ها را در قالب ۶۴۴ هزار معامله و به ارزش ۵هزار و ۱۰۳ میلیارد تومان داد و ستد کردند؛ یعنی در مجموع ارزش معاملات بورس و فرابورس ایران امروز به بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان رسید که این مسئله را باید به فال‌نیک گرفت که نقدینگی سرگردان در آخر سال به جای حرکت به سمت بازارهای کالایی و یا ملک و مسکن به سمت بورس و فرابورس سرازیر شده که امید است به تقویت تولید کشور کمک کند.

امروز نمادهای سنگ‌آهن گوهرزمین، توسعه مالی مهر آیندگان، پالایش نفت لاوان و پالایش نفت شیراز همگی در تقویت شاخص کل بورس اثرگذار بودند و نمادهای پتروشیمی زاگرس و پتروشیمی مارون و ذوب‌آهن اصفهان در کاهش شاخص فرابورس بیشترین اثر را داشته‌اند.

نمادهای پربیننده شامل ذوب‌آهن اصفهان، صنایع کاغذ پارس، سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، مادیران، زرین معدن آسیا، توسعه مولد نیروگاهی جهرم و توسعه و عمران استان کرمان بوده‌اند.

امروز در جریان معاملات بورس و با پیام مقام ناظر بازار، برخی نمادهای بورسی متوقف شده، برخی بازگشایی، تعدادی تعلیق، برخی حراج و برخی دچار وقفه معاملات شدند.

امروز توقف نماد دارویی لقمان، نماد سرمایه‌گذاری ساختمان ایران انجام شد.

در پیام دیگری بازگشایی نماد حق‌تقدم سیمان خوزستان، بازگشایی شرکت گلوکوزان انجام شد.

در پیام دیگری، تعلیق نماد غذایی مارگارین انجام شد.

ادامه توقف نماد نورد قطعات فولادی انجام شد.

در پیام دیگری، حراج مجدد نماد نساجی بروجرد، وقفه در نماد صنعتی آما انجام شد.

بازگشایی نماد شیشه دارویی رازی، بازگشایی نماد کشتیرانی، بازگشایی نماد شرکت باما، وقفه در نماد مسکن شمال‌شرق، وقفه در نماد داروسازی اکسیر، توقف نماد بیمه ملت، وقفه در نماد لاستیکی سهند، حراج مجدد نماد نفت پارس و سرمایه‌گذاری سپه انجام شد.

در پیام دیگری، وقفه معاملاتی نماد روزدارو، وقفه در نماد صنایع شیمیایی فارس، وقفه در نماد فولاد خوزستان و وقفه نماد سرمایه‌گذاری دارویی تأمین، وقفه در نماد فنرسازی خاور و سرمایه‌گذاری توکا فولاد انجام شد.

برچسب‌ها:

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=1553
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما