۱۳۹۸-۱۱-۳۰ - ۷:۳۴

هزینه پروانه ساختمانی ۳۰ درصد افزایش یافت

نایب رئیس انجمن انبوه سازان تهران با بیان اینکه شهرداریها از هفته گذشته هزینه صدور پروانه ساختمانی را ۳۰ درصد افزایش داده‌اند، گفت: رشد قیمت برخی مصالح ساختمانی نگران کننده است.

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛ایرج رهبر  با اشاره به اینکه گرانی بی‌ضابطه قیمت مصالح ساختمانی هزینه ساخت و قیمت تمام شده مسکن را بالا می برد، گفت: از هفته گذشته هزینه صدور پروانه ساختمانی ۳۰ درصد افزایش یافته است که البته این اقدام در جهت سخت‌گیریهایی بوده که اخیرا در صدور پروانه ساختمانی بوده است.

وی با تاکید بر اینکه شهرداریها با خودمختاری در هر نقطه‌ای از تهران که دوست دارند، تراکم فروشی می‌کنند، گفت: با اقدامات اخیر شورای شهر و سخت‌گیریهای بیشتر تلاش شده تا تخلفات از ساخت و ساز به شکل قابل توجهی کاهش یابد.

رهبر خاطر نشان کرد: این تراکم فروشی با هدف درآمدزایی بوده است، اما به هر حال اخیرا با ورود شورای شهر و رفتن به سمت درآمدزایی با دریافت عوارض می‌بینیم که عوراض صدور پروانه‌های ساختمانی از هفته گذشته ۳۰ درصد افزایش یافته است.

نایب رئیس انجمن انبوه سازان ادامه داد: این روزها شاهد رشد بی ضابطه قیمت مصالح ساختمانی در سطح بازار هستیم که همین موضوع باعث خواهد شد تا قیمت تمام شده مسکن نیز افزایش یابد.

وی ادامه داد: در ساخت و ساز اسکلت‌های فلزی ورق استفاده زیادی دارد، به همین دلیل از هفته گذشته قیمت هر کیلو ورق از کیلویی ۵۲۰۰ تومان به ۸۵۰۰ تومان افزایش یافته است، حال اگر دقت کنید، در یک واحد مسکونی ۵ طبقه این رشد قیمت ورق تا چه حد می‌تواند بر قیمت تمام شده مسکن تاثیرگذار باشد.

قیمت انواع مصالح ساختمانی از مدتها پیش در حال افزایش است و اگر این چنین ادامه یابد، بر قیمت تمام شده مسکن تاثیرگذار خواهد بود. برخی سازندگان مسکن با این عنوان که قیت مصالح ساختمانی رشد داشته، عنوان می‌کنند که قیمت تمام شده مسکن در حال افزایش است، پس چاره‌ای جز افزایش قیمت مسکن در شرایط رکودی نداریم.

منبع: فارس

 

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=1287
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما