۱۳۹۸-۱۱-۲۹ - ۹:۱۳

آخرین وضعیت صادرات و واردت کالا در ۹ ماهه امسال

براساس آمارها در ۹ ماهه نخست امسال بالغ بر ۱۰۳۵۸۷ هزار تن کالا به کشور‌های مختلف جهان صادر شده است.

 به گزارش “ عصر صنعت ” ؛بررسی آمار منتشره از سوی بانک مرکزی حاکی از آن است که در ۹ ماهه ابتدایی سال ۹۸ بالغ بر ۲۴۹۷۴ هزار تن کالا به ارزش ۳۱۸۳۶ میلیون دلار وارد کشور شده است.

بیشترین میزان واردات در اردیبهشت ماه سال جاری به حجم ۳۵۷۱ هزار تن به ارزش ۴۴۲۹ میلیون دلار بوده است.
همچنین کمترین میزان واردات در فروردین ماه سال جاری به میزان ۲۰۸۳ هزار تن و به ارزش ۲۳۳۴ میلیون دلار در آمار ماهانه صادرات واردات گمرکی کشور به ثبت رسیده است.
بررسی میزان صادرات در ۹ ماهه نخست امسال حاکی از آن است که بالغ بر ۱۰۳۵۸۷ هزار تن کالا به ارزش ۳۱۹۰۲ میلیون دلار به کشور‌های مختلف جهان صادر گردیده است.
بیشترین میزان صادرات مربوط به اردیبهشت ماه سال جاری به حجم ۲۱۷۴۶ هزار تن و به ارزش ۵۸۶۵ میلیون دلار بوده است.
همچنین کمترین میزان صادرات مربوط به فروردین ماه با حجم ۸۵۲۷ هزار تن و به ارزش ۲۵۴۷ میلیون دلار به ثبت رسیده است.
گفتنی است آمار‌های ذکر شده از نتایج مقدماتی گمرک استخراج شده و بدون احتساب میعانات گازی است.
واردات
بررسی میزان بدهی خارجی کشور در پایان آذر ماه ۹۸ براساس سررسید اولیه بدهی‌ها نشان می‌دهد که رقم کل بدهی به ۹۰۵۳ میلیون دلار رسیده که از این رقم ۱۵۰۵ میلیون دلار مربوط به بدهی کوتاه مدت و حدود ۷۵۴۸ میلیون دلار مربوط به بدهی میان مدت و بلند مدت می‌شود.
همچنین میزان بدهی خارجی برحسب یورو نشان می‌دهد بدهی کوتاه مدت ۱۳۵۹ میلیون یورو و بدهی میان مدت و بلند مدت ۶۸۱۴ میلیون یورو بوده که مجموع این بدهی‌ها بالغ بر ۸۱۷۳ میلیون یورو به ثبت رسیده است.
واردات
گفتنی است در آذر ماه ۹۸ متوسط نرخ فروش دلار در بازار بین بانکی رقم ۴ هزار و ۲۰۰ تومان و در بازار آزاد ۱۲ هزار و ۷۵۵ تومان بوده است.
لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=1244
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما