۱۳۹۸-۱۱-۲۳ - ۱۴:۱۵

دستورالعمل وزارت خارجه به سفرا برای حمایت از صادرکنندگان

رییس سازمان توسعه تجارت از حمایت معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه ایران از تجار کشور خبر داد و گفت: این معاونت وزارت امور خارجه ایران اعلام کرد است که هر صادرکننده و واردکننده در سفارتخانه ها با مشکلی مواجه شد، می تواند به صورت مستقیم آن را به معاونت مذکور در میان بگذارد تا مورد پیگیری قرار گیرد.

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛حمید زادبوم  درباره همکاری های تجاری با سفارتخانه های ایران توضیح داد: وزارت امور خارجه با توجه به رویکرد اقتصادی خود در سفارتخانه هایش در تلاش است تا با همکاری سازمان توسعه تجارت و معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه این رویکرد را به سرعت پیش ببرد.

وی با بیان اینکه سازمان توسعه تجارت و معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه توافق‌هایی را در این زمینه داشته اند، افزود: در این راستا یک دستورالعمل از سوی وزارت امور خارجه در حال ابلاغ به سفارتخانه ها است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت شرح این ابلاغیه را دستورالعمل های لازم در راستای کمک به تجار  توسعه تجارت ایران خواند و گفت:  لازم به ذکر است که سفارتخانه های ایران یک دستورالعمل کلی در این زمینه دارند اما ابلاغیه جدید به صورت اختصاصی در این زمینه تهیه می شود تا به سفارتخانه ها ابلاغ شود که سازمان توسعه تجارت و معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در حال آمده سازی آن است.

وی همچنین از عملکرد دیگر خبر داد و عنوان کرد: سازمان توسعه تجارت، معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه، اتاق تعاون، اتاق بازرگانی ایران و شرکت های بزرگ وابسته به وزارت صنعت و معدن و تجارت (به طور خاص منظور ایدرو و ایمیدرو شرکت های توسعه ای است) در حال طراحی مسیری هستیم تا ببینیم چگونه می توانیم حضورمان را در بازارهای مورد نظر با همکاری وزارت امور خارجه قوی تر و غنی تر از قبل کنیم.

به گفته زادبوم، طرح مذکور نیازمند برنامه ریزی دقیق است که در حال انجام آن هستیم و تاکنون چند نشست در این خصوص برگزار شده و امیدواریم تا اسفند ماه بتوانیم جزئیات بیشتری از این طرح به بیرون منعکس کنیم.

وی با اشاره به رویکرد اقتصادی سفارتخانه های ایران با توجه به راهبری وزیر امور خارجه و معاونت دیپلماسی اقتصادی این وزارتخانه، تاکید کرد: این سفارتخانه ها اکنون نیز می توانند در هر موردی که صادرکنندگان و واردکنندگان ایرانی با مشکلی مواجه می شوند به آن بپردازند.

این مقام مسئول ادامه داد: معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه ایران اعلام کرد که هر صادرکننده و واردکننده در سفارتخانه ها با مشکلی مواجه شد، می تواند به صورت مستقیم آن را به معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارتخانه اطلاع دهد تا مورد پیگیری قرار گیرد.

 

منبع: اکسپورتنا

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=1037
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما