۱۳۹۸-۱۱-۱۹ - ۷:۳۹

کاهش صادرات برنج هندی به ایران به خاطر کرونا

انتظار می‌رود به خاطر تشدید تنش نظامی بین ایران و آمریکا در کنار شیوع ویروس کرونا در چین صادرات برنج هندی به خصوص به ایران کاهش یابد.

 به گزارش “ عصر صنعت ” ؛ پیش‌بینی می‌شود، به دلیل تشدید تنش نظامی بین ایران و آمریکا طی هفته‌های گذشته در کنار تبعات شیوع ویروس کرونا در چین، صادرات برنج هندی به بازارهای جهانی و به خصوص ایران طی سال جاری تا ۲۰ درصد کاهش یابد.

طی سال مالی ۲۰۱۹ ـ ۲۰۱۸ صادرات برنج هندی به ایران ۱.۵ میلیارد دلار برآورد می‌شود که معادل ۲۵ تا ۳۰ درصد کل صادرات برنج هند است.

بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۹ صادرات برنج هند به بازارهای جهانی به طور متوسط سالانه ۱۴ درصد افزایش داشته است. آمارها حاکی از آن است که در شرایط کنونی هند حدود ۲۵ درصد برنج صادراتی به بازارهای جهانی را تأمین کرده و ۲ درصد کل صادرات این کشور را برنج تشکیل می‌دهد.

اخیراً مؤسسه دیریبل کاپیتال آمریکا گزارش داده است که به طور کلی صادرات برنج در جهان در سال جاری کاهش یافته و خواهد یافت که دلیل اصلی آن تشدید تنش ژئوپلتیک در جامعه بین‌الملل است. بخش قابل توجهی از این کاهش صادرات برنج در بازارهای آسیایی اتفاق خواهد افتاد.

پوشکار موکوار، مدیر مؤسسه دیریبل کاپیتال می‌گوید:‌ایران بزرگ‌ترین بازار صادراتی برنج هند است و شاهد کاهش ۲۲ درصدی صادرات به این کشور از هند هستیم.

دوندرا وورا، تاجر برنج، می‌گوید: از اکتبر سال ۲۰۱۹ و بالا گرفتن تنش بین ایران و آمریکا شاهد کاهش صادرات برنج به ایران هستیم و این روند هنوز بهبود پیدا نکرده است.

 

منبع: فارس

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=853
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما