۱۳۹۸-۱۱-۱۲ - ۱۱:۰۹

راه اندازی کارگزاری صندوق ضمانت صادرات ایران در سلیمانیه

رایزن بازرگانی ایران در عراق گفت: برای استفاده از این امکان به منظور صدور بیمه‌نامه‌های صادراتی و پوشش انواع ریسک، با مقامات اقلیم مذاکره شد و این امکان می‌تواند به عنوان نقطه عطفی در پیشبرد برنامه‌های حمایتی صادراتی ایران مورد استفاده باشد.

رایزن بازگانی ایران در عراق با اشاره به حضور ۱۵۰شرکت ایرانی در نمایشگاه اختصاصی ایران در سلیمانیه اقلیم کردستان عراق گفت : برخورداری از ۵۰۰ کیلومتر مرز مشترک ایران با سلیمانیه، وجود دو گذرگاه رسمی مرزی باشماق و پرویزخان و استقبال از کالاهای ایرانی در این منطقه، ظرفیت بسیار مناسبی برای توسعه فعالیت‌های بازرگانی دو کشور خواهد بود.

 به گزارش “ عصر صنعت ” ؛ناصر بهزاد افزود: در حال حاضر نیمی از کالاهای موجود در بازار سلیمانیه محصولات ایرانی است که شامل مواد غذایی، فرآورده‌های تبدیلی، فرش و موکت، مصنوعات پلاستیکی، ماشین‌آلات، مصالح ساختمانی، کالاهای حوزه کشاورزی است و خدمات فنی و مهندسی به ویژه در بخش حمل و نقل، ساخت و ساز و طراحی شهری به عنوان اولویت‌های مهم همکاری شرکت‌های ایرانی نیز در این بازار مورد توجه است.

وی افزود: ایجاد مناطق صنعتی در سلیمانیه برای افزایش تولیدات محلی توسط اقلیم کردستان عراق دنبال می‌گردد و ۱۰۰ پروژه سرمایه‌گذاری برای ایجاد واحدهای تولید محصولات غذایی، دارویی، ساختمانی، پوشاک، چرم، صنایع فلزی و برقی، تجهیزات آزمایشگاهی، هتل‌سازی، پارک آبی، خدمات شهری، کترینگ و ایجاد مراکز درمانی تخصصی قلب و ارتوپدی درحال اقدام است.

رایزن بازرگانی ایران در عراق با برشمردن سیاست‌های اقلیم کردستان برای بهبود و توسعه بازار سلیمانیه در آینده گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که ایجاد شهرک صنعتی مشترک در مرز پرویزخان با استفاده از انرژی برق ایران و ارائه تسهیلات تشویقی اقلیم برای ایجاد کارخانه های صنعتی در بخش‌های مزیت‌دار کالاهای ایرانی می‌تواند موجب ماندگاری و حضور اثرگذار در این منطقه باشد.

بهزاد با بیان اینکه پیش‌بینی زمین مورد نظر در داخل خاک هر دو کشور در این مرز انجام شده است، گفت: تسریع در روند امور فنی و حقوقی با اختصاص کارگروه ویژه برای ایجاد شهرک صنعتی مشترک و تسریع در تحقق آن به عنوان ضرورت راهبردی برای توسعه اقتصادی با همسایگان و در جهت رشد تجارت خارجی خواهد بود.

وی سلیمانیه را دروازه ورود به اقلیم کردستان عراق دانست و بیان داشت: با توجه به ثبات و امنیت این منطقه امکان انتقال کالا از این مرکز به سایر استان‌های همجوار نظیر حلبچه، دهوک، اربیل، نینوا، دیاله و کرکوک و حتی سایر مناطق عراق وجود دارد که برنامه‌ریزی فعالان اقتصادی در این رابطه حائز اهمیت است.

رایزن بازرگانی ایران در عراق از راه‌اندازی قریب‌الوقوع کارگزاری صندوق ضمانت صادرات ایران در سلیمانیه خبر داد و گفت: برای استفاده از این امکان به منظور صدور بیمه‌نامه‌های صادراتی و پوشش انواع ریسک، با مقامات اقلیم مذاکره شد و این امکان می‌تواند به عنوان نقطه عطفی در پیشبرد برنامه‌های حمایتی صادراتی ایران مورد استفاده باشد.

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=554
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما