۱۳۹۸-۱۱-۱۰ - ۸:۰۱

فرایند جدید صدور و تمدید کارت بازرگانی ابلاغ شد

پیرو توافق سه‌جانبه بین وزارت صنعت، معدن و تجارت، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز فرایند جدید صدور و تمدید کارت بازرگانی ابلاغ شد.

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛پیرو توافق سه‌جانبه بین وزارت صنعت، معدن و تجارت، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، فرایند جدید صدور و تمدید کارت بازرگانی در زمان مقرر (۱۳۹۸.۱۱.۸) توسط حسین مدرس خیابانی قائم مقام وزیر در امور بازرگانی ابلاغ شد.

 فرایند جدید صدور و تمدید کارت بازرگانی 

متن کامل این ابلاغیه به شرح زیر است:

احتراماً، پیرو توافقات به عمل آمده با ریاست محترم اتاق بازرگانی، صنایع، معدن و کشاورزی ایران و جمع‌بندی جلسه مورخ ۱۳۹۸.۱۱.۶ بین نمایندگان این وزارتخانه و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و با حضور نماینده ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در اجرای تکلیف قانونی در زمینه اصلاح فرایند صدور و تمدید کارت بازرگانی فرآیند جدید صدور و تمدید کارت بازرگانی با هدف تسهیل، شفاف‌سازی و کنترل مؤثر به شرح ذیل ارسال می‌گردد.

شایان ذکر است، فرایند مذکور با رعایت حفظ جایگاه حاکمیتی و شأن نظارتی وزارت صنعت، معدن و تجارت از یک طرف، مسئولیت اجرایی اتاق بازرگانی از طرف دیگر و تسهیل و تسریع در انجام امور متقاضیان ذی‌ربط تدوین گردیده است.

از این‌رو به استناد قوانین و مقررات مربوطه و اسناد بالادستی از جمله ماده ۳ قانون مقررات صادرات و واردات، بند (ت) ماده ۶، ماده ۳ آیی»‌نامه اجرایی، مواد ۵ و ۶ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، فرایند جدید صدور و تمدید کارت بازرگانی به شرح گام‌های اجرایی ذیل با رعایت یکپارچگی در ورود اطلاعات از طریق سامانه جامع تجارت، تعیین نقش نظارتی وزارت صنعت، معدن و تجارت و انجام امور اجرایی توسط اتاق بازرگانی جهت اجرا ابلاغ می‌گردد:

۱- ثبت  درخواست صدور یا تمدید کارت بازرگانی توسط متقاضیان در سامانه جامع تجارت به عنوان سامانه یکپارچه تجارت.

۲- بررسی و تأیید درخواست صدور یا تمدید کارت بازرگانی براساس استعلام از مراجع ذی‌ربط توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت در سامانه مربوطه.

۳- ارسال نتایج استعلام انجام شده از درخواست متقاضیان به سامانه اتاق بازرگانی به صورت سیستمی.

۴- بررسی و احراز صلاحیت متقاضیان درخواست صدور یا تمدید کارت بازرگانی توسط اتاق بازرگانی با انجام اقداماتی نظیر دریافت و بررسی اسناد و مدارک، برگزاری دوره‌های آموزشی، بازدیدهای میدانی و مصاحبه حضوری و احراز صلاحیت حرفه‌ای افراد.

۵- صدور کارت بازرگانی پس از احراز صلاحیت افراد متقاضی توسط اتاق بازرگانی مطابق ضوابط و مقررات قانونی و ارسال نتیجه آن به وزارت صنعت، معدن و تجارت به صورت سیستمی.

۶-تحویل کارت بازرگانی به متقاضیان واجد شرایط توسط اتاق بازرگانی و کنترل بر نحوه عملکرد بازرگان و تجار.

۷- ضمن ارسال نمودار فرایند اجرایی این موضوع یادآور می‌شود مسئولیت بررسی و تأیید اهلیت متقاضیان به تناسب شاخص‌های مورد نظر به عهده هر یک از طرفین (وزارت صنعت، معدن و تجارت و اتاق بازرگانی) می‌باشد.

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=491
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما