۱۳۹۸-۱۱-۰۷ - ۱۲:۵۸

سهم ۷۰۰ هزار دستگاهی تلویزیون قاچاق در بازار ایران

دبیر انجمن تولیدکنندگان لوازم صوتی و تصویری کشور گفت: با توجه به کاهش سهم بازاری کارخانجات، برآورد می‌شود در مجموع سالیانه حدود ۷۰۰ هزار دستگاه تلویزیون قاچاق در بازار کشور عرضه شود.

 به گزارش “ عصر صنعت ” ؛«محمدرضا شهیدی»  افزود: ‌با وجود ممنوعیت ورود اجناس خارجی، اما شاهد حجم بالایی از تلویزیون‌های تقلبی و قاچاق در بازار هستیم که در ۲۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

وی بیان‌داشت: در ۹ ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال افت ۱۵ درصدی در تولید تلویزیون به ثبت رسید.

به گفته این مقام صنفی، تا پایان آذرماه ۶۵۰ هزار دستگاه تلویزیون از سوی شرکت‌های داخلی تولیدشده، این در حالی است که در مدت مشابه پارسال ۷۵۰ هزار دستگاه تولید شده بود.

وی خاطرنشان‌کرد: با ورود محصولات جدید شرکت‌های سام الکترونیک و گلد ایران در روزها و هفته‌های آینده به بازار، این افت تولید تا پایان سال جبران می‌شود.

شهیدی گفت: با توجه به تحریم‌ها که در پی آن شرکت‌های کره ای از دادن قطعه و تجهیزات به شرکت‌های همکاری ایرانی خودداری کردند، شرکت‌های یاد شده ایرانی با تامین‌کنندگان دیگری وارد مذاکره شده و محصولاتی باکیفیت و رقابتی تولید کردند.

 پیشتر رئیس اتحادیه صنف توزیع‌کنندگان لوازم خانگی تهران اعلام کرده بود: با خروج شرکت‌های لوازم خانگی کره‌ای، نشان‌های ایرانی «سام» و «جی پلاس» جایگزین برندهای سامسونگ و ال‌جی می‌شوند.

 قیمت رقابتی تلویزیون

دبیر انجمن تولیدکنندگان لوازم صوتی و تصویری کشور خاطرنشان‌کرد: اکنون حجم بالایی از تلویزیون در بازار وجود دارد و به همین دلیل قیمت‌ها رقابتی شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه کارخانجات داخلی تا پایان سال با شرایط بهتر کار خواهند کرد، عرضه محصولات افزایش یافته و بر این اساس افزایش قیمتی را شاهد نخواهیم بود.

شهیدی اضافه‌کرد:‌ افزایش، ثبات یا کاهش قیمت تلویزیون در سال آینده بستگی مستقیم به نرخ ارز خواهد داشت.

دبیر انجمن تولیدکنندگان لوازم صوتی و تصویری کشور به کاهش قدرت خرید افراد در یک سال گذشته اشاره کرد که روی فروش محصولات شرکت ها تاثیر منفی داشته است.

 

منبع: ایرنا 

برچسب‌ها:

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=441
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما