۱۳۹۹-۰۷-۱۳ - ۱۱:۳۸

کرونا بازار فروشندگان لباس گرم را هم کساد کرد

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان پوشاک گفت: تمام فروشنده‌های پوشاک، فروش زمستانه خود را آغاز کرده اند، اما فروش نسبتا کمتری را نسبت به سال گذشته تجربه می‌کنند.

 به گزارش “ عصر صنعت ” ؛ابولقاسم شیرازی رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران  با اشاره به شروع فصل سرما و رونق بازار بافت، اظهار کرد: در حال حاضر تقریبا تمام فروشنده های پوشاک، فروش زمستانه خود را آغاز کرده اند، اما فروش نسبتا کمتری را نسبت به سال گذشته تجربه می‌کنند.

وی درباره بازه قیمتی انواع بافت، افزود: مسلما با وجود نوسان نرخ ارز، قیمت تمام مواد اولیه تولید نیز افزایش پیدا کرده به طوری که میانگین تمام مواد اولیه از ابتدای سال تاکنون ۲۰۰ درصد افزایش یافته است.
رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران بیان کرد: با وجود این افزایش قیمت‌ها ممکن است تولید پوشاک زمستانه نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کند، اما با کمبود در بازار مواجه نخواهیم بود.
شیرازی ادامه داد: تقاضا به انواع پوشاک از ابتدای سال کاهش چشمگیری داشته است و دلیل آن شیوع ویروس کرونا و ترس مردم از ابتلا به این ویروس است، پس با این وجود ممکن است اجناس زمستانه با وجود کاهش تولید باز هم روی دست تولیدکنندگان بماند.
وی تصریح کرد: اوایل زمستان سال گذشته، تولیدکنندگان تقریبا ۸۰ درصد از سرمایه‌های خود را برای فروش عیدانه و شب عید هزینه کردند اما با شیوع این ویروس در کشور حجم بسیار زیادی از اجناس تولید شده روی دست تولیدکنندگان ماند و نقدینگی آن‌ها بازنگشت.
رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران عنوان کرد: با این وجود حجم زیادی از نقدینگی تولیدکنندگان به شکل کالا در انبار‌ها ذخیره شده و چشم انتظار بازار شب عید هستند تا نقدینگی آن‌ها بازگردد و تولید خود را از سر بگیرند.
گفتنی است، خرید و فروش البسه بعد از کرونا که با محدودیت ها و شرایط ویژه ای همراه شده، این روزها در فضای مجازی و صفحات شبکه های اجتماعی جای خود را بهتر پیدا کرده است، اما این بین تشخیص کیفیت و انواع مدل های این طرح ها از جمله مواردی است که باید به آن توجه کرد.
منبع: باشگاه خبرنگاران
لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=9774
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما