۱۳۹۹-۰۷-۱۲ - ۷:۴۹

صادرات مبلمان کاهش یافت

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان مبلمان ایران از صادرات ۸۰ میلیون دلاری مبلمان در سال گذشته خبر داد و گفت: این در حالی است که در شش ماهه اول امسال صادرات مبلمان به کمتر از ۱۰ میلیون دلار رسیده که دلیل آن شیوع ویروس کرونا و مشکلات مربوط به تامین مواد اولیه است.

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛حسن احمدیان با اشاره به رشد صادرات مبلمان در سال گذشته اظهار کرد: در سال‌های گذشته واردات مبلمان به ۵۰۰ میلیون دلار هم رسیده بود، اما سال گذشته ۱۰۰ درصد نیاز کشور در داخل تامین و واردات مبلمان صفر شد.

وی همچنین از صادرات ۸۰ میلیون دلاری مبلمان در سال گذشته خبر داد و گفت: این در حالی است که در شش ماهه اول امسال صادرات مبلمان به کمتر از ۱۰ میلیون دلار رسیده که دلیل آن شیوع ویروس کرونا و مشکلات مربوط به تامین مواد اولیه است.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان مبلمان ایران با بیان اینکه در صورت تداوم مشکلات مربوط به تامین مواد اولیه، صادرات کمتر هم خواهد شد، تصریح کرد: با توجه به سهم ۸ درصدی صنعت مبلمان در اشتغال کشور، این مشکلات بر تشدید معضل بیکاری هم تاثیر خواهد گذاشت.

وی افزود: در حال حاضر ویروس کرونا، تحریم‌های خارجی و سوءمدیریت و تحریم‌های داخلی از جمله مشکلاتی هستند که تولید کشور با آنها مواجه است، اما متاسفانه قدرت سوءمدیریت و تحریم‌های داخلی بر کرونا و تحریم‌های خارجی می‌چربد.

به گزارش ایسنا، گردش مالی سالیانه صنعت چوب و مبلمان و دکوراسیون بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان است و بیش از ۸۰ هزار واحد صنعتی،‌ صنفی و خدماتی در این بخش فعال هستند و هشت درصد اشتغال کشور به صنعت چوب و مبلمان تعلق دارد. طبق گفته فعالان صنعت مبلمان، عمده صادرات مبلمان به بازار عراق و افغانستان انجام می شود اما این امکان وجود دارد که طی چهار تا پنج سال ظرفیت‌های خالی فعال شود و صادرات محصولات این بخش به ۵۰۰ میلیون دلار برسد.

 

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=9693
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما