۱۳۹۹-۰۷-۰۱ - ۱۰:۲۴

قیمت کنجاله سویا در بنادر ۲۷۰۰ تومان تعیین شد

سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صمت اعلام کرد: ستاد تنظیم بازار قیمت کنجاله سویا را در بنادر ۲۷۰۰ تومان تعیین کرد و بانک مرکزی باید هزینه های مرتبط با نقل و انتقال ارز و کارمزد را در قالب فیش خدمت برای واردکننده لحاظ نماید.

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛محمدرضا کلامی در حاشیه جلسه ستاد تنظیم بازار در خصوص نهاده‌های دام و طیور با بیان این مطلب، افزود: از ابتدای سال تا ۲۹ شهریورماه، ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تن واردات ذرت داشتیم که تامین این ماده نسبت به مقطع مشابه سال قبل ۲۳ درصد بیشتر است.

وی ادامه داد: مصرف سالانه ذرت ۱۰ میلیون تن می باشد که ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تن آن از محل واردات و ۸۰۰ هزارتن دیگر از محل تولید داخلی تامین می شود.

افزایش ۱۷ درصدی تخصیص ارز روغن خام و ۵ درصدی کنجاله سویا

سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صمت در خصوص روغن خام، دانه های روغنی و کنجاله سویا نیز گفت: خوشبختانه روند تخصیص ارز برای واردات این کالاها توسط بانک مرکزی مثبت شده است و تخصیص ارز روغن خام نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۷ درصد و کنجاله سویا ۵ درصد افزایش یافته است.

کلامی اضافه کرد: مجموع موجودی کالاهای اساسی بنادر کشور بیش از سه میلیون و ۳۰۰ هزار تن است که این میزان از موجودی امیدبخش می باشد.

وی با اعلام اینکه این موجودی قبلاً ۴ میلیون تن بوده است، ادامه داد: مصوبه ستاد اقتصادی دولت مبنی بر اینکه واردکنندگان به شیوه اعتباری می توانند کالای خود را وارد کشور کنند، باعث شده بخش خوبی از کالاها از بنادر بارگیری شود.

سخنگوی ستاد تنظیم بازار در خصوص کنجاله سویا نیز بیان کرد: ستاد تنظیم بازار قیمت کنجاله سویا را در بنادر ۲۷۰۰ تومان تعیین کرد.

کلامی تصریح کرد: این قیمت مشروط بر این است که بانک مرکزی هزینه های مرتبط با نقل و انتقال ارز و کارمزد را حتما در قالب فیش خدمت برای واردکننده لحاظ نماید تا واردات این محصول با صرفه اقتصادی باشد و انگیزه های لازم برای تامین این کالا فراهم شود.

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=9257
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما