۱۳۹۸-۱۱-۲۰ - ۷:۵۶

یک هزار و ۴۸ دستگاه خودرو از گمرک ترخیص می شود

رییس کمیسیون تسهیل تجارت و توسعه صادرات اتاق بازرگانی تهران گفت: پنج هزار خودرو در گمرک متوقف شده است که با رایزنی بخش خصوصی با ترخیص یک هزار و ۴۸ دستگاه خودرو موافقت شده است.

 به گزارش “ عصر صنعت ” ؛«محمد لاهوتی» با بیان اینکه خودروهای متوقف شده در گمرک چند دسته است، افزود: یک گروه، خودروهایی که بدون ثبت سفارش وارد کشور شده‌اند و مدتهاست که در گمرک بلاتکلیف مانده اند و هنوز در مورد آنها تصمیم قطعی اتخاذ نشده؛ اما هیات دولت مصوب کرده که در مورد این خودروها نیز تصمیم‌گیری شود.

وی اضافه کرد: گروه دیگر خودروهایی که برای آنها ثبت سفارش صورت گرفته، اما ثبت سفارش آنها ابطال شده است.

رییس کمیسیون تسهیل تجارت و توسعه صادرات اتاق بازرگانی گفت: خودروهایی که در جلسه اخیر هیات دولت با ترخیص آنها موافقت شد، خودروهایی است که ثبت سفارش دارند و در یک بازه زمانی که دولت مهلت داده بخشی از تشریفات قانونی ترخصی آنها انجام شد تا از گمرک خارج شوند، اما با وجود پرداخت حقوق و عوارض گمرکی، به دلیل طولانی شدن تشریفات ترخیص، برگه سبز آنها پس از مهلت قانونی صادر شده و آنها اجازه خروج پیدا نکرده‌اند.

لاهوتی با بیان اینکه تعداد خودروهای متوقف شده در گمرکات به حدود پنج هزار دستگاه ‌می‌رسد، گفت: براساس نشست آذرماه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان تهران، مساله رسوب خودروها و تبعات آن، توسط نمایندگانی از انجمن واردکنندگان خودرو مطرح شد و پس از آن، مکاتبات متعددی از سوی کمیسیون تسهیل تجارت و توسعه صادرات و معاونت کسب وکار اتاق تهران انجام شد.

وی افزود: پیشنهادی برای رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران تنظیم و برای حل این مساله با قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی و وزیر امور اقتصادی و دارایی مکاتبه شد و در نهایت با پیگیری دبیرکل و رییس اتاق تهران و طرح این پیشنهادات در هیات دولت با ترخیص یکهزار و ۴۸ دستگاه خودرو موافقت شده است.

به گفته لاهوتی، برای سایر خودروهای دپو شده نیز گفته می شود تعیین تکلیف نهایی انجام خواهد شد.

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=912
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما