۱۳۹۹-۰۶-۰۵ - ۱۲:۵۵

رسوب ۶۲۰ هزار تن کالای اساسی در بنادر کشور

کوهساری گفت: بیش از ۶۲۰ هزار تن کالای اساسی در بنادر کشور رسوب شده است.

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛ فرهاد کوهساری معاون بندری سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه در سال گذشته با کاهش رسوب موجودی کالا‌ها در بنادر مواجه بودیم گفت: باید هرچه سریعتر رسوب، تخلیه و بارگیری این کالا‌ها انجام شود.

او ادامه داد: این کالا‌ها باید هرچه سریعتر مورد استفاده عموم قرار بگیرند و بخش عمده‌ای از این کالا‌ها رسوبی هستند که بخش عمده‌ای از آن‌ها غلات است.

او تاکید کرد: باید بتوانیم کالا‌های مورد نیاز بازار کشور را خارج، تخلیه و بارگیری کنیم تا کشتی‌هایی را که در لنگر گاه در انتظار هستند هر چه زودتر تخلیه و بارگیری کنیم.

کوهساری بیان کرد: خروج کالاها‌ی رسوبی از بنادر کمک می‌کند که از دموراژ کشتی ها جلوگیری شود.

او افزود: میزان تخلیه و بارگیری بنادر کشور ۵۰ میلیون تن بوده که از ابتدای امسال انجام شده است.

کوهساری اظهار کرد: بنادر با توجه به شرایط سخت کشور و همچنین ادامه بحران‌های اقتصادی ناشی از تحریم و کرونا کمک کردند که تخلیه و بارگیری کالا به موقع انجام شود.

او توضیح داد: در بندر بوشهر ۱.۵ میلیون تن تخلیه و بارگیری انواع کالا داشته ایم و انواع کالا در این بندر تخلیه و بارگیری می‌شود که نسبت به سال گذشته رشد ۲۴ درصدی داشته است.

کوهساری افزود: در حوزه جذب سرمایه گذار در کل بنادر کشور ۱۳ هزار میلیارد تومان در چند سال اخیر جذب شده است و در کل ۱۶ هزار میلیارد تومان جذب سرمایه گذار داریم. در حال حاضر پروژه‌های زیادی نیز در حال بررسی هستند تا قرارداد جذب سرمایه گذار برای آن‌ها منعقد شود.

معاون بندری سازمان بنادر و دریانوردی درباره رعایت اصول محیط‌زیست در بنادر اظهار کرد: سازمان بنادر و دریانوردی در انواع کنوانسیون‌ها (بیش از ۳۰ کنوانسیون) عضو است که در این باره می‌توان به کنوانسیون OPRC و کنوانسیون جلوگیری از آلودگی نفتی اشاره کرد. ما حامی محیط‌زیست هستیم و در هر پروژه مطالعات زیست محیطی را اجرا می‌کنیم.

او با بیان اینکه با وجود فشار غرب، تخلیه و بارگیری کالا در بنادر به صورت روان در حال انجام است، ادامه داد: در بخش تأمین تجهیزات، فشار‌هایی از سوی کشور آمریکا وجود دارد، اما به هر حال کار به خوبی پیش می‌رود.

کوهساری با بیان اینکه ۵۰ میلیون تن تخلیه و بارگیری کالا در چند ماه اخیر در بنادر کشور نشان از رشد و توسعه این بنادر دارد، افزود: ما در برخی از بنادر با کاهش تخلیه و بارگیری و در برخی بنادر با افزایش تخلیه و بارگیری مواجه هستیم.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=8267
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما