- عصر صنعت - https://asrsanat.com -

صدور ۵۰ گواهی برای محصولات حلال صادراتی

به گزارش “ عصر صنعت [1] ” ؛«نیره پیروزبخت» با اشاره به صدور ۴۵ فقره گواهی حلال در سال گذشته، افزود: تا قبل از آن نیز بر اساس قانون ذبح و صید با همکاری وزارت جهاد کشاورزی ۵۰ فقره گواهی حلال در سطح کشور صادر شده بود.

وی بیان‌داشت: تا سال گذشته انجام این مهم توسط حضرت آیت الله «احمد مبلّغی»، فقیه ناظر بر امور حلال سازمان ملی استاندارد ایران به تنهایی انجام می‌شد، اما اکنون با تشکیل شورای فقهی و ارائه حکم به برخی افراد که به نیابت از وی در مناطق مختلف کشور حضور داشته و کار انجام می‌دهند، کار سرعت گرفته که در راستای «جهش تولید» بوده است.

این مقام مسوول با تاکید بر اینکه باید تمرکز بیشتری بر محصولات و تولیدات حلال داشته باشیم، خاطرنشان‌کرد:‌ امسال در نظر داریم با همکاری فقیه ناظر، واحدهایی که خواستار دریافت علامت استاندارد از این سازمان هستند را از همان ابتدا به سمت دریافت گواهی حلال نیز سوق دهیم.

وی گفت:‌ امروز گواهی حلال از سوی بسیاری از کشورها از جمله روسیه، ارمنستان، ازبکستان و غیره از فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان کشورمان مطالبه می‌شود و در نظر داریم تا با سرعت‌بخشی به آن، به توسعه صادرات غیرنفتی کشور سرعت ببخشیم.

پیروزبخت اظهارداشت: با همکاری سازمان امور استخدامی، به دنبال راه‌اندازی ساختار مشخصی در سازمان ملی استاندارد برای موضوع حلال هستیم.

تحقق شعار جهش تولید

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در ادامه درخصوص برنامه ریزی این سازمان برای تحقق شعار جهش تولید، افزود:‌ یکی از مهمترین اقدامات در این زمینه تجدیدنظر در روش‌های ارزیابی انطباق و استاندارد کالاهای اساسی مثل برنج، گندم، ذرت و غیره و همچنین محصولات دانش‌بنیان است.

وی بیان‌داشت: مطابق دستور رهبر معظم انقلاب و لزوم حمایت از محصولات دانش‌بنیان، امسال برنامه‌ریزی شده تا در صدور گواهی تایید این محصولات سرعت ببخشیم.

پیروزبخت خاطرنشان‌کرد:‌ این سازمان صدور گواهی انطباق برای دست‌کم ۵۰ محصول دانش‌بنیان را برای امسال در برنامه دارد، این در حالی است که در دو سال گذشته نیز در مجموع ۵۰ گواهی انطباق محصولات دانش‌بنیان صادر شد.

وی یادآوری‌کرد:‌ در راستای دستیابی به شعار رونق تولید نیز سال گذشته مصوبه‌ای برای مشاغل‌خانگی از شورای عالی استاندارد اخذ شد تا با همکاری وزارت تعاون و معاونت امور زنان ریاست جمهوری، گواهی انطباق به مشاغل خانگی داده شود تا محصولاتشان را راحت‌تر به فروش برسانند.

این مقام مسوول خاطرنشان‌کرد:‌ به این ترتیب، خریداران این محصولات نیز با خاطری آسوده این محصولات را خریداری خواهند کرد.

 

منبع: ایرنا