۱۳۹۹-۰۵-۲۹ - ۱۲:۵۵

رشد ۹ درصدی صنعت در چهارماه ابتدایی سالجاری

سرپرست وزارت صمت از رشد ۹ درصدی صنعت در چهارماه ابتدایی سالجاری و عرضه فراوان فولاد و ماسک در آینده نزدیک و شکسته‌شدن قیمت آن‌ها خبر داد.

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛ جعفر سرقینی سرپرست وزارت صنعت معدن و تجارت امروز (چهارشنبه ۲۹ مرداد) در حاشیه جلسه هیأت دولت در گفت‌وگوی تلویزیونی اظهار داشت: امسال به نام جهش تولید نامگذاری شده است و همین موضوع مهمترین محور وزارت صنعت معدن و تجارت است.

وی افزود:‌در ۴ ماهه ابتدایی سال جاری میانگین رشد صنعت حدود ۹ درصد بوده و این در حالی است که ما شاهد تحریم‌ها و کمبودهای مختلفی بوده‌ایم.

سرپرست وزارت صمت تصریح کرد: رشد تولید و توسعه در واحدهای صنعتی را ادامه خواهیم داد ضمن اینکه تولید خود را هم افزایش خواهیم داد. همچنین برنامه‌ریزی شده تا میزان تولید فولاد افزایش پیدا کند.

وی افزود:ما در کشور شاهد فراوانی کالاهای اساسی هستیم و بر اساس بررسی‌هایی که انجام دادم ذخایر کالاهای اساسی در بازار مشکلی نداریم و نخواهیم داشت.

سرپرست وزارت صمت گفت: سلامتی مردم برایمان بسیار اهمیت دارد و به همین دلیل تهیه ماسک برای این وزارتخانه بسیار مهم است و کارهایی انجام داده‌ایم که اثر آن در دو هفته آتی در بازار خود را نشان خواهد داد و قطعا شاهد فراوانی ماسک و ارزان شدن آن خواهیم بود.

سرقینی افزود: وزارت صمت درباره تولید و نظارت بر قیمت فولاد تصمیم بسیار سریعی گرفته است. این در حالی است که قیمت فولاد به صورت ناگهانی و بدون قاعده بالا رفته بود و به همین جهت وزارت صمت تصمیم خاصی را گرفته‌‌ایم و انشاالله امروز ابلاغ خواهیم کرد.

وی در همین راستا گفت: واحدهایی می‌توانند در زمینه صادرات فولاد فعالیت داشته باشند که رعایت کف عرضه را در داخل داشته باشند. به عبارتی دیگر ما می‌خواهیم مواد اولیه در داخل کشور تهیه شود و سپس به فکر صادرات باشیم. ضمن اینکه اگر بنا داشته باشیم صنایع خارج از کشور را رونق دهیم هنر نیست و به همین دلیل باید در ابتدا صنایع داخلی ایران رونق پیدا کند و سپس مازاد تولیدات صادر شود.

سرپرست وزارت صمت گفت: با تصمیم وزارت صمت قطعا میزان عرضه فولاد در کشور فراوان خواهد شد و هم قیمت‌های آن شکسته خواهد شد.

سرقینی تصریح کرد: یکی از وظایف اصلی وزارت صمت آن است که محور اصلی فعالیت‌های ما جهش تولید است و خوشبختانه اعداد و ارقام هم این را نشان می‌دهد که در ۴ ماهه ابتدای سال جاری در شرایط سخت تحمیلی فعلی عقب نمانده‌ایم.

برچسب‌ها:

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=7973
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما