۱۳۹۹-۰۵-۲۹ - ۷:۵۲

صادرات مس ایران ۲ برابر شد

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: صادرات مس در پنج ماه ابتدای امسال ۲ برابر مدت مشابه سال گذشته شد و این در حالی است که سال ۹۸ نیز نسبت صدور مس به سال پیش از آن ۲.۴ درصد بیشتر بود.

 به گزارش “ عصر صنعت ” ؛اردشیر سعد محمدی شامگاه سه شنبه  در آیین تقدیر قهرمانان از کارگران و اهدای جام قهرمانی بازیکنان تیم فوتبال صنعت مس رفسنجان به کارگران مجتمع مس سرچشمه با تاکید بر اهمیت توسعه متوازن افزود: شرکت مس در سال ۹۸ به‌ عنوان رتبه نخست شرکت ‌های صنعتی در همه زمینه ‌ها شناخته شد.

وی تصریح کرد: شرایط توسعه ‌ای خوبی را نیز دنبال می‌ کنیم و بیش از ۲ میلیارد و ۴۸۰ میلیون یورو به‌ علاوه ۲۵ هزار میلیارد تومان برای توسعه صنعت مس برنامه ‌ریزی کرده ‌ایم که مس بتواند حرف نخست را در تمام زمینه ‌های معادن کشور بزند و این اتفاق سبب خواهد شد شرکت مس بین پنج شرکت برتر خاورمیانه قرار بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه حضور تیم مس رفسنجان در لیگ برتر باید متناسب با شأن صنعت مس باشد، گفت: توسعه متوازن در همه بخش‌ ها می ‌تواند بالانس حرکتی یک مجموعه را تأمین کند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران افزود: از مدیران مجموعه مس و عوامل تیم فوتبال که در این افتخارآفرینی مشارکت داشتند تشکر می کنم؛ اتفاقی که باعث شادی و شعف در میان مردم شد.

سعدمحمدی عنوان کرد: کار تازه آغاز شده و با توجه به این‌که لیگ برتر لیگی متفاوت ‌تر از لیگ دسته‌ یک از لحاظ حرفه ‌ای است، با سرفصل جدیدی مواجه هستیم و باید کار را با برنامه ‌ریزی درست پیگیری کنیم.

وی ادامه داد: یک تیم منجسم، متحد و حرفه ‌ای می ‌خواهیم و برای فصل اول حضور تیم مس رفسنجان در لیگ برتر، حضور در نیمه بالای جدول را انتظار داریم و برای سال بعد باید گرفتن سهمیه آسیا را در برنامه کار صنعت مس قرار دهیم.

مدیرعامل شرکت صنایع ملی مس ایران خاطرنشان کرد: جایگاه ما در سطح ورزش نیز باید با همین طراز شکل بگیرد و اگر می ‌خواهیم به لیگ باشگاه ‌های آسیا برویم باید حضوری قدرتمند در لیگ برتر داشته باشیم که متناسب با شأن صنعت مس باشد.

وی همچنین با اشاره به لزوم اخلاق‌ مداری در فوتبال؛ تاکید کرد: تیم فوتبال یکی از شاخص ‌های نمایش ‌دهنده یک بنیاد صنعتی است و رفتار تیم باید به گونه ‌ای باشد که همه بگویند این یک تیم بااخلاق فنی است.

سعدمحمدی افزود: حضور در لیگ برتر ساده نیست و نیازمند یک برنامه مشخص و مدوّن فنی و یک ساختار علمی هستیم که باید طبق آن قدم‌ به ‌قدم جلو برویم.

وی گفت: تیم مس کرمان نیز تنها با اختلاف یک گل از لیگ برتر جا ماند که سعی می‌کنیم سال آینده شرایطی را فراهم کنیم تا مس کرمان نیز به لیگ برتر صعود کند؛ همچنین برای مس شهربابک هم امیدواریم که در لیگ یک حضور پیدا کند تا یک حضور منسجم در همه رده‌های لیگ داشته باشیم.

سعدمحمدی با توصیه به مدیرعامل باشگاه مس رفسنجان درخصوص پرورش استعدادها، یادآور شد: ما به ساختاری برای شناسایی و پرورش استعدادها در رده‌های پایین ‌تر نیز نیاز داریم تا ضمن تضمین آینده تیم، باعث ایجاد انگیزه در شهر و استان شود.

صعود، روحیه مضاعفی به مردم رفسنجان بخشید

مدیر مجتمع مس سرچشمه نیز در این آئین، صعود تیم فوتبال مس رفسنجان به لیگ برتر را به مدیریت، کادر فنی و بازیکنان این تیم و مردم رفسنجان تبریک گفت و افزود: این اتفاق، روحیه مضاعفی را به جامعه ورزشی و مردم رفسنجان بخشید و باعث خوشحالی است که توانستیم نشاط و شادی را به مردم هدیه دهیم و امیدواریم با تثبیت موفقیت ‌های این تیم در لیگ برتر، شاهد موفقیت ‌های بیشتر مس رفسنجان باشیم.

حسین احمدی ادامه داد: از حسن تدبیر کادر فنی تیم نیز تشکر می‌کنم که زحمات کارگران مجتمع مس سرچشمه را در معرض دید بازیکنان تیم قرار دادند.

مدیرعامل باشگاه مس رفسنجان نیز با تبریک صعود این تیم به لیگ برتر به تمام کارگران مجتمع مس سرچشمه، گفت: امیدواریم با تلاش کادر فنی و بازیکنان بتوانیم به جایگاه بسیارخوبی در لیگ برتر دست یابیم.

مجید زین‌الدینی افزود: تلاش می کنیم از شأن و حیثیت شرکت بزرگ ملی صنایع مس ایران در لیگ برتر پاسداری کنیم.

حضور در لیگ برتر فوتبال حق مسلم شرکت بزرگ مس بود

سرمربی تیم فوتبال مس رفسنجان نیز در این آیین گفت: این افتخار بزرگ، حق مسلم این شرکت و مجتمع عظیم است که در بالاترین سطح فوتبال کشور نماینده‌ای بااحترام و باشخصیت داشته باشد.

محمد ربیعی با ابراز خوشحالی از حضور در جمع کارگران مجتمع مس سرچشمه افزود: از مدتی پیش تصمیم گرفته بودیم جام قهرمانی را به کارگران مجتمع مس سرچشمه تقدیم کنیم و امروز که آمدم و فضای کار کارگران سخت‌کوش مس سرچشمه را دیدم، با خود گفتم ای‌کاش زودتر بازیکنان تیم را به این مجتمع آورده بودم تا متوجه شوند برای چه تیمی بازی می‌کنند، چه رسالت سنگینی دارند و این‌که آن‌ها هرچه دارند از تلاش و مشقت کارگرانی است که چرخه صنعت مس را با غیرت خود به گردش درمی‌آورند.

وی با تقدیر از حمایت‌های مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران، مدیر مجتمع مس سرچشمه، اعضای هیات‌مدیره و مدیرعامل تیم، کادر فنی، کادر اجرایی، رسانه‌ای و بازیکنان، تاکید کرد: از امروز حفظ این تیم و پاسداری از این حرکت مهم است و قطعاً با پشتیبانی شرکت بزرگ مس و با یک برنامه‌ریزی واقع‌بینانه و دقیق در همین سال اول حضور که پرچالش‌ترین سال حضور یک تیم می‌تواند باشد، با شاگردانم برای ارتقای جایگاه تیم تلاش می‌کنیم.

در پایان آیین تقدیر قهرمانان از کارگران در حرکتی نمادین، جام قهرمانی لیگ آزادگان توسط چند تن از بازیکنان مس رفسنجان به تعدادی از کارگران مجتمع مس سرچشمه اهدا شد.

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=7959
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما