۱۳۹۹-۰۵-۲۵ - ۱۴:۱۰

کاهش شاخص بورس

شاخص کل بورس تهران در نخستین روز معاملاتی هفته بیش از ۷۲ هزار واحد کاهش یافت.

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛شاخص کل بورس در معاملات امروز بازار سرمایه با ۷۲ هزار و ۲۳۷ واحد کاهش، به حدود  رقم یک میلیون و نهصد هزار واحد رسید. شاخص کل با معیار هم وزن نیز ۱۱ هزار و ۱۱۶ واحد کاهش یافت و رقم ۵۰۰ هزار و ۸۹۳ واحد را ثبت کرد. معامله گران این بازار ۹۳۱ هزار معامله انجام دادند که ۹۱ هزار و ۵۶۰ میلیارد ریال ارزش داشت.

صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت تهران، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و سرمایه گذاری غدیر نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی بورس گذشاتند و فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، سرمایه گذاری غدیر، بانک صادرات ایران، بانک تجارت، پالایش نفت بندرعباس و بانک پارسیان نمادهای پربیننده این بازار بودند.

فرابورس که پیش از این وارده کانال های ۲۰ و ۲۱ هزار واحد شده بود، امروز با ۵۷۶ واحد کاهش به رقم ۱۹ هزار و ۹۰۴ واحد رسید. در این بازار ۳۹۷ هزار معامله به ارزش ۴۷ هزار و ۲۴۵ میلیارد ریال انجام شد. پتروشیمی مارون، سنگ آهن گهر زمین، پتروشیمی تندگویان، سهامی ذوب آهن اصفهان، سرمایه گذاری صبا تامین و بانک دی نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی و در مقابل پلیمر آریا ساسول نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی فرابورس داشتند.

نمادهای پربیننده این بازار از بانک دی، سهامی ذوب آهن اصفهان، پتروشیمی تندگویان، س. توسعه و عمران استان کرمان، صنایع ماشین های اداری ایران، گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی و شرکت آهن و فولاد ارفع تشکیل شده بود.

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=7779
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما