۱۳۹۹-۰۵-۱۹ - ۱۲:۲۸
در چهار ماه نخست سال؛

تجارت خارجی کشور به ۱۹.۶ میلیارد دلار رسید

ایران در چهار ماهه نخست امسال ۸.۷ میلیارد دلار صادرات و ۱۰.۹ میلیارد دلار واردات داشته و در مجموع رقم کل تجارت کشور طی این مدت به ۱۹.۶ میلیارد دلار رسیده است.

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛معاونت بررسی‌های اقتصادی اتاق بازرگانی تهران در گزارشی به بررسی تجارت کالای بدون نفت خام ایران طی چهار ماهه نخست امسال پرداخته و نوشته است: طی این مدت ایران ۸.۷ میلیارد دلار صادرات داشته که ۴۱ درصد کمتر از مدت زمان مشابه سال قبل است.

همچنین ایران طی این مدت ۱۰.۹ میلیارد دلار واردات کالا از کشورهای مختلف داشته که این رقم نیز ۲۴ درصد کمتر از مدت زمان مشابه سال ۱۳۹۸ است. با این حساب تراز تجاری کشور طی مدت زمان مورد گزارش ۲.۲ میلیارد دلار منفی و به نفع واردات بوده است. ایران در چهار ماهه نخست سال قبل ۱۴.۵ میلیارد دلار صادرات و ۱۴.۴ میلیارد دلار واردات داشت.

صادرات ایران از نظر وزنی نیز تا پایان تیرماه ۱۳۹۹ رقمی معادل ۳۰.۳ میلیون تن بوده که این رقم افتی ۳۹ درصدی نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل داشته است. ایران در مدت زمان مشابه سال ۱۳۹۸ رقمی معادل ۴۹.۷ میلیون تن صادرات داشت که ۱۹.۴ میلیون تن بیشتر از چهارماهه امسال است.

با این حال واردات از نظر وزنی در مدت زمان مورد گزارش تنها یک درصد کاهش یافته و از ۱۱.۹ میلیون تن در چهار ماهه ۹۸ به ۱۱.۸ میلیون تن در پایان تیرماه امسال رسیده است.

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=7531
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما