۱۳۹۹-۰۴-۲۹ - ۸:۰۹

تولید بیش از ۷.۱ میلیون تن فولاد در بهار ۹۹

میزان تولید فولاد در سه ماه نخست امسال به هفت میلیون و ۱۳۵ هزار تن رسید که نسبت به مدت مشابه پارسال رشد سه درصدی دارد.

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛ با وجود اینکه میزان تولید بیلت و بلوم (شمش فولادی)   در سه ماهه نخست امسال، نزولی بود، اما مجموع تولید فولاد میانی کشور رشد سه درصدی نسبت به سه ماهه نخست پارسال دارد.

میزان تولید شمش فولاد کشور در دوره سه ماهه نخست سال جاری به رقم هفت میلیون و ۱۳۵ هزار تن رسید که از این رقم سهم بیلت و بلوم، چهار میلیون و ۱۲۰ هزار تن و سهم اسلب، سه میلیون و ۱۵ هزار تن بودو تولید بیلت و بلوم در سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، کاهش سه درصدی و تولید اسلب، رشد ۱۲ درصدی را ثبت کرد.

پنج میلیون و ۳۳۵ هزار تن تولیدات فولادی

سه ماهه نخست امسال در مجموع تولیدات فولادی نسبت به دوره مشابه سال گذشته، رشد یک درصدی یافت و مجموع تولیدات فولادی در فصل بهار امسال، پنج میلیون و ۳۳۵ هزار تن بود که ۶۴ هزار تن بیش از دوره مشابه سال قبل است.

تولید مقاطع طویل فولادی با رشد چهار درصدی نسبت به فصل بهار سال گذشته، به دو میلیون و ۶۶۱  هزار تن رسیده است. از میان مقاطع طویل فولادی، تولید میلگرد رشد پنج درصدی و تولید تیرآهن کاهش یک درصدی را تجربه کرده است.

همچنین تولید نبشی، ناودانی و سایر مقاطع طویل نیز در سه ماهه نخست امسال، کاهش پنج درصدی داشتند.

میزان تولید ورق گرم در سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، یک درصد رشد داشته و به دو میلیون و ۲۹۴ هزار تن رسید.

تولید ورق سرد با رشد یک درصدی به ۶۵۵ هزار تن و تولید ورق پوششدار با کاهش ۲۵ درصدی به ۳۲۲ هزار تن رسید و مجموع تولید مقاطع تخت فولادی نیز با کاهش یک درصدی به دو میلیون و ۶۷۴ هزار تن رسیده است.

رشد تولید آهن اسفنجی

تولید آهن اسفنجی در دوره سه ماهه نخست سال ۹۹ با رشد ۱۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به هشت میلیون و ۱۳۳ هزار تن رسید و رشد تولید آهن اسفنجی در سه ماه نخست امسال بیش از رشد تولید شمش فولادی بود.

ایران اکنون دهمین فولاد ساز جهان محسوب می شود و پارسال حدود ۲۸ میلیون تن تولید داشت و بالغ بر ۸.۵ میلیون صادرات را ثبت کرد.

برچسب‌ها:

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=6724
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما