۱۳۹۹-۰۴-۲۲ - ۸:۰۹

صادرات تخم مرغ نقشی در قیمت ندارد

نبی پور گفت: بنابر آمار در سه ماهه نخست سال، بالاترین میزان صادرات تخم مرغ را در ۱۰ سال گذشته داشته ایم.

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛ رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران   از کاهش قیمت تخم مرغ در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون قیمت هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری ۹ هزار و ۵۰۰ تومان معادل شانه‌ای ۱۹ هزار تومان است.

او با انتقاد از عرضه هر شانه تخم مرغ با نرخ بالای ۳۰ هزار تومان در خرده فروشی‌ها افزود: در حال حاضر سازمان حمایت از تولیدکننده و مصرف کننده، تنها به مرغداران فشار می‌آورد و نظارتی بر مغازه‌ها و خرده فروشی ها ندارد.

قیمت هر کیلو تخم مرغ ۹ هزار و ۵۰۰ تومان

نبی پور قیمت تمام شده هر کیلو تخم مرغ را ۱۲ هزار تا ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: این در حالی است که سازمان حمایت از تولیدکننده و مصرف کننده، واحد‌های مرغداری استان سمنان را به جرم گران فروشی جریمه کرد است.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار درباره آخرین وضعیت بازار نهاده‌های دامی بیان کرد: قیمت کنونی هر کیلو کنجاله سویا در بازار آزاد بالای ۸ هزار تومان و ذرت ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۶۰۰ تومان است که این امر بیانگر اختلاف ۴۰۰ درصدی کنجاله سویا و ۱۰۰ درصدی ذرت با نرخ مصوب است.

به گفته او، در حال حاضر حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد نهاده‌ها با نرخ مصوب و مابقی در بازار آزاد تامین می‌شود.

نبی پور با انتقاد از جهش چشمگیر قیمت ریز مغذی‌ها در بازار بیان کرد: با توجه به واردات ریز مغذی‌ها با ارز نیما، قیمت متیونین از ۲۵ هزار به ۹۰ هزار تومان و ویتامین از ۶۰۰ هزار به بالای ۳ میلیون تن رسیده است.

این مقام مسئول درباره آخرین وضعیت تولید تخم مرغ گفت: اگرچه تولید اسمی تخم مرغ ۲ هزار و ۹۰۰ تن است، اما به دلیل کمبود نهاده دامی ۲۴ تا ۲۵ درصد کمتر تولید می‌شود.

به بهانه تنظیم بازار داخل، صادرات متوقف شد

او با اشاره به اینکه صادرات در سه ماه نخست سال به بالاترین حد رسیده است، بیان کرد: بنابر آمار گمرک، صادرات تخم مرغ در سه ماه نخست سال به بالاترین حد در ۱۰ سال گذشته رسیده است، در حالی که تخم مرغ در این مدت کمتر از نرخ مصوب عرضه می‌شد.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار در پایان تصریح کرد: بنابر آمار متوسط قیمت تخم مرغ در سه ماه نخست سال ۶ هزار و ۲۰۰ تومان بود که این امر بیانگر عرضه تخم مرغ، یک هزار و ۵۰۰ تومان زیر قیمت مصوب است، این در حالی است که مسئولان به بهانه تنظیم بازار داخل، صادرات را متوقف کردند.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=6421
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما