۱۳۹۹-۰۴-۰۹ - ۱۲:۴۹

تعلیق ۲۵۰۰ کارت بازرگانی که هیچ ارزی به کشور برنگرداندند

رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: با توجه به اعلام قبلی در هفتم تیرماه کارت بازرگانی ۲۵۰۰ صادرکننده ای که رفع تعهد ارزی آنها صفر بوده است تعلیق شد.

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛حمید زادبوم در نشست خبری با اشاره به تعلیق کارت های بازرگانی صادرکنندگانی که رفع تعهد ارزی نداشته اند گفت: با توجه به اعلام قبلی در هفتم تیرماه کارت بازرگانی ۲۵۰۰ صادرکننده ای که رفع تعهد ارزی آنها صفر بوده است تعلیق شد.

وی گفت: تا پایان تیر ماه نیز کارت بازرگانی تولیدکنندگانی که صادرات داشته‌اند و رفع تعهد ارزی آنها صفر بوده تعلیق خواهد شد.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه این ۲۵۰۰ صادرکننده چه مقدار از ۲۷.۵ میلیارد دلار ارز حاصل از صادرات که به کشور بازنگشته است را به خود اختصاص می دهند گفت: فعلا این موضوع را سازمان توسعه تجارت احصا نکرده اما قطعا اطلاعات مربوط به این موضوع در اختیار بانک مرکزی هست.

وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه چه تعداد از این ۲۵۰۰ کارت بازرگانی مربوط به صادرکنندگان شناخته شده و چه تعداد مربوط به افرادی است که یکبار از این کارت ها استفاده میکنند اظهار داشت: با توجه به اینکه اقدامات در مور احصا این کارت ها به صورت الکترونیکی انجام شده اینکه چه تعداد از این افراد صادرکنندگان شناخته شده هستند را تجزیه و تحلیل نکرده ایم اما این اطلاعات نیز به مرور احصا خواهد شد.

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=5915
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما