۱۳۹۹-۰۴-۰۸ - ۱۰:۵۷

واردات انبه از پاکستان افزایش می‌یابد

عضو هیات مدیره اتاق بازرگانی ایران و پاکستان اظهار داشت: هرچند که به طور رسمی اعلام شده مرزهای دو کشور بازگشایی شده‌اند اما هنوز برخی از رانندگان و صادرکنندگان از عدم بازگشایی کامل مرزها و طولانی شدن پروسه رفت و آمد گله‌مند هستند.

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛محمود تهی‌دست  در مورد آخرین وضعیت بازگشایی مرزهای ایران و پاکستان گفت: هرچند که به طور رسمی اعلام شده مرزهای دو کشور بازگشایی شده‌اند اما هنوز برخی از رانندگان و صادرکنندگان از عدم بازگشایی کامل مرزها و طولانی شدن پروسه رفت و آمد گله‌مند هستند. البته باید توجه داشت که اگر کوتاهی از جانب طرف پاکستانی باشد باید با رایزنی آن را برطرف کرد تا به روال گذشته بازگردد.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران و پاکستان در مورد افزایش صادرات محصولات کشاورزی پاکستان مانند انبه به ایران گفت: پاکستان همیشه به دنبال فروش محصولات کشاورزی خود به ویژه برنج و انبه به ایران بوده است چون یکی از پتانسیل‌های بالای این کشور تولید میوه‌های گرمسیری است. البته هنوز واردات برنج به ایران ممنوع است که در راستای تولید داخل و سیاست‌های کلان اقتصادی است.

وی ادامه داد: از همین روی پاکستان به دنبال فروش این محصولات استراتژیک خود است و اعمال برخی محدودیت‌ها برای صادرات نیز را در همین راستا است، اما صادرات ما هرچند کند به پاکستان ادامه دارد.

تهی‌دست تصریح کرد: براساس پیش‌بینی‌ها، اپیدمی آینده کرونا در هند و پاکستان است که اگر اینگونه باشد صادرات ما با مشکل روبه‌رو خواهد شد. البته امیدواریم این موضوع کنترل شود و بتوانیم صادرات یک میلیارد دلاری به پاکستان را حفظ کنیم.

به گزارش ایلنا و به نقل از اکسپرس‌تریبون، پاکستان تصمیم گرفته است که صادرات انبه به کشورهای مختلف را افزایش دهد.

اخیرا وزارتخانه‌های مربوطه در ایران و پاکستان با بازگشایی مرزهای ایران و پاکستان موانع موجود را برطرف کرده و صادرات انبه به ایران را تسهیل کردند.

 

منبع: ایلنا

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=5851
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما