۱۳۹۹-۰۳-۲۰ - ۱۲:۱۹

نحوه اعمال معافیت مالیاتی صادرکنندگان

مدیرکل دفتر حسابرسی مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور: معافیت مالیاتی برای صادرکننده هایی که تا پایان تیرماه ارز خود را بازنگردانند، متناسب با میزان بازگشت ارز محاسبه خواهد شد.

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛”علی رستم پور” در یک برنامه خبری شبکه خبر گفت: تا قبل از عملکرد سال ۱۳۹۷ صادر کنندگان کالا از پرداخت مالیات بردرآمد بصورت مطلق معاف بودند و اعتبار مالیات بر ارزش افزوده در فرآیند خرید کالاهایشان برای صادرات پرداخت کرده بودند، حداکثر بعد ازیک ماه قابل استرداد بود.

مدیرکل دفتر حسابرسی مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: از سال ۹۷ به بعد با توجه به قوانین بالا دستی ابلاغی منجمله احکام مندرج در قانون بودجه سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ کل کشور، استرداد عوارض و مالیات پرداختی صادر کنندگان مشروط شد و مقرر شد اعمال معافیت ماده ۱۴۱ قانون به بازگشت ارز توسط صادرکنندگان و شیوه‌های آن را بانک مرکزی اعلام کند.

رستم پور افزود: در پایان سال ۹۸ جلساتی برای عملکرد ۱۳۹۸ برگزار شد و در سال ۱۳۹۹ بسته‌های سیاستی نحوه بازگشت ارز و چگونگی رفع تعهدات ارزی توسط بانک مرکزی به سازمان امورمالیاتی ابلاغ شد و متعاقبا سازمان دستور عمل را ابلاغ کرد.

وی گفت: بر اساس حکم قانون بودجه ۱۳۹۹ تغییری کرد که قبل از آن در عملکرد سال ۱۳۹۷ تمام صادرات کالا‌ها و خدمات مشمول بازگشت ارزبودند، اما در قانون بودجه سال ۱۳۹۸ فرآورده‌های کشاورزی و صادرات خدمات فنی، مهندسی از تعهد بازگشت ارزشان مستثنی شدند.

رستم پور گفت: به لحاظ میزان بازگشت ارز تغییر اساسی در عملکرد سال ۱۳۹۷ بوجود آمد و بر اساس آن صادرکنندگان باید ۷۰ درصد از ارزش کالا‌های صادراتی خود طبق روش‌های اعلام شد بانک مرکزی به چرخه اقتصادی بازگردانند که این عدد قبل ۵۶ درصد بود.

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=5147
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما