۱۳۹۹-۰۳-۲۰ - ۱۰:۲۰

افزایش کرایه حمل، مشکل جدید صادرات سیمان

دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان گفت: صنعت سیمان دچار معضلی است که در برابر آن چاره‌ای جز کاهش هزینه‌های خود و یا تعدیل نیرو ندارد.

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛عبدالرضا شیخان با بیان اینکه سال ۹۸ سال بسیار خوبی برای صنعت سیمان بود، درخصوص وضعیت فعلی این صنعت گفت: به دلیل افزایش نرخ متناسب با افزایش هزینه‌ها درسال ۹۸ در توزیع و صادرات وضعیت بهتری را داشتیم.

وی با اعلام خبر دستیابی به رکورد جدید در صادرات سیمان، گفت: میزان صادرات سیمان در سال گذشته ۱۷ میلیون تن است که به نوبه خود رکورد جدید است. درسال ۹۹ نیز با توجه به تحریم‌ها و کرونا پیش‌بینی وضعیت مناسبی را برای سیمان نداشتیم، اما خوشبختانه در دو ماهه اول سال جاری وضعیت مطلوبی حاصل شد و قابل مقایسه با سال گذشته است.

شیخان تشریح کرد: باتوجه به آنکه سیمان کالایی حجیم، پروزن و دارای ارزش مالی کمتری نسبت به فولاد است، افزایش کرایه حمل و نقل موجب می‌شود که نتوانیم بازارهای هدف را به صورت رقابتی به دست بیاوریم،‌ و به همین علت در صادرات آن دچار مشکل شده‌ایم و با جدیت به دنبال حل کردن مشکلات هستیم.

وی با اشاره به اینکه حمایت دولت چه در بخش اعطای سوبسید و چه در بخش حمایت در تولید داخلی می‌تواند به افزایش صادرات کمک کند، گفت: در سال جدد نیز صنعت سیمان به شرط آنکه قیمت‌های متناسب برای آن درنظر گرفته شود می‌تواند اوضاع بهتری را داشته باشد.

دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان درخصوص روش تعیین قیمت نیز گفت:‌ قیمت سیمان براساس گزارشات کارشناسی به طور سالیانه تهیه می‌شود، توجه شود که هزینه‌های تولید به شدت و به میزان ۳ تا ۴ برابری افزایش یافته است. بنابراین صنعت سیمان دچار معضلی است که در برابر آن یا باید هزینه‌های خود را کاهش دهد یا تعدیل نیرو کند که به دلیل مسائل اجتماعی و جانبی تعدیل نیرو از آن صرف نظر می‌کنیم. بنابراین بیشتر به دنبال ایجاد تعادل در قیمت‌ها هستیم تا بتوانیم مانند سال‌های گذشته فعالیت خود را ادامه دهیم.

منبع: ایلنا

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=5139
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما