۱۳۹۹-۰۳-۰۸ - ۸:۵۹

پروتکل بهداشتی برگزاری نمایشگاه ها ابلاغ شد

مدیر عامل شرکت نمایشگاه های بین المللی از ابلاغ پروتکل بهداشتی برگزاری نمایشگاه ها خبرداد و گفت: این پروتکل باید در سه حوزه مراکز نمایشگاهی، غرفه داران و بازدیدکنندگان رعایت شود.

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛بهمن حسین زاده ، در خصوص پروتکل بهداشتی که برای برگزاری نمایشگاه باید رعایت شود، اظهار داشت: این پروتکل توسط شورای سیاست گذاری مقابله با کرونا در نمایشگاههای بین المللی در سه حوزه عملکردی به تصویب رسیده که نخستین بخش آن مربوط به وظایف و اقداماتی است که باید توسط مراکز نمایشگاهی اجرا شود.

وی گفت: ایجاد گیت ضد عفونی( محلول پاش) در درب اصلی نمایشگاه و درب ورودی سالن های نمایشگاهی ، تامین تجهیزات مکانیزه  مورد نیاز  جهت ضد عفونی  کف، درب و سطوح سالنهای نمایشگاهی و نیز ایجاد و تجهیز ایستگاه تب سنجی و غربالگری در محل درب های ورودی اصلی نمایشگاه و درب های ورودی سالن با همکاری عوامل هلال احمر و انتظامات از مهمترین بخش های این پروتکل بهداشتی استکه برعهده مراکز نمایشگاهی گذاشته شده است.

به گفته رئیس شرکت نمایشگاه بین المللی، مرکز نمایشگاهی در شرایط کرونا موظف است، با ایجاد غرف عرضه ملزمات  بهداشتی نظیر ماسک، شیلد، دستکش و محلول های ضد عفونی  در مبادی ورودی اصلی  و نقاط مرکزی  نمایشگاه،  ملزومات  مورد نیاز بازدید کنندگان و مشارکت کنندگان را تامین کند.

حسین زاده  خاطر نشان کرد: تامین و استقرار  تجهیزات مکانیزه ضد عفونی دست و کفش در مبادی  ورودی یا خروجی سالنهای  نمایشگاهی، ایجاد دستگاه  مرکزی پشتیبانی و تامین ملزومات و مواد ضد عفونی  مورد نیاز، تجهیز زیر ساخت  ثبت نام آنلاین  بازدید کنندگان  با امکان پرداخت و تهیه بلیط الکترونیک و استقرار تجهیزات کنترل  هوشمند بلیط ورودی، ایجاد امکان بازدید مجازی نمایشگاهها  از طریق پرتال و سایر رسانه های مجازی، برگزاری مراسم افتتاحیه  بدون سخنرانی در سالن همایش و صرفا به صورت قطع روبان و نیز  ایجاد غرف  عرضه آب معدنی و نوشیدنی های استاندارد (پاکتی و قوطی) به تعداد مکفی در نقاط مختلف نمایشگاه از دیگر مواردی است که باید توسط نمایشگاه ها رعایت شود.

وی ادامه  داد: طبق این شیوه نامه بهداشتی مراکز نمایشگاهی موظف هستند کلیه روشویی های سرویس های بهداشتی را به شیر آلات چشم الکترونیک مجهزکرده  و با افزایش تعداد  روشویی های سرویس های بهداشتی  و نیز با تجهیز آنها به جا مایع دستشویی الکترونیک صنعتی، زمینه شیوع بیماری کرونا را در زمان برپایی نمایشگاه به حداقل برساند.

این مقام مسئول در خصوص دیگر اقدامات مراکز نمایشگاهی نیز گفت: اختصاص درب های  مستقل  برای ورود و خروج  بازدیدکنندگان نیز اشاره کرد و افزود: گشایش  کلیه درب های ورودی و خروجی  سالنهای نمایشگاههی  به منظور  ایجاد جریان پایدار  تهویه  طبیعی  در داخل سالنها و همچنین  فعالیت مسجد  حضرت ابراهیم  مطابق با پروتکل  ابلاغی و مصوب مساجد از دیگر بندهای شیوه نامه بهداشتی مصوب ویژه برگزاری نمایشگاه است.

به گفته حسین زاده ،بخش دوم  این پروتکل بهداشتی  ویژه برپایی نمایشگاه بوده که مربوط به وظایف محوله و بر عهده غرفه دار است، تصریح کرد: بر این اساس. غرفه داران  باید نسبت به مدیریت  تعداد نفرات  داخل  غرفه متناسب  با متراژ غرفه( ۱۲ مترمربع ۲ نفر، ۱۸ متر مربع ۳ نفر، تا ۳۰ متر مربع ۵ نفر، از ۳۰ متربه بالا  به ازا هر ۲۵ متر مربع مازاد ۲ نفر) و نیز الزام  افراد به استفاده از ماسک و دستکش اقدام کنند.

وی آخرین بخش از شیوه نامه بهداشتی برگزاری نمایشگاه را مربوط به بازدید کنندگان دانست و گفت: در زمان برپایی نمایشگاه از ورود بازدید کنندگان فاقد ماسک  ممانعت و  ثبت نام بازدید کنندگان هم از طریق پرتال یا سامانه  ثبت نام  به صورت آنلاین انجام می شود. همچنین در شرایط شیوع بیماری کرونا امکان  بازدید مجازی از نمایشگاه برای بازدید کنندگان فراهم شده است.

وی افزود: همچنین کنترل و مدیریت  ورود و تراکم  تعداد بازدید کنندگان  در داخل سالنهای نمایشگاهی و پذیرش بازدید کنندگان  متخصص و اطلاع رسانی عدم پذیرش بازدید کنندگان عام از بندهای مصوب این پروتکل بهداشتی است که بازدید کنندگان باید نسبت به آن متعهد باشند.

گفتنی است شیوه نامه بهداشتی ویژه برپایی نمایشگاه از سوی شورای سیاست گذاری مقابله با کرونا در نمایشگاه، به تصویب رسیده است.

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=4734
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما