۱۴۰۱-۰۹-۰۹ - ۱۱:۱۱

تولید قزل آلا به ۹۵ هزارتن می رسد

مدیرعامل اتحادیه تعاونی ماهیان سردآبی گفت: با توجه به تلفات ۸ هزار و ۵۰۰ تن قزل آلا در سیل اخیر برآورد می شود که تولید به ۹۵ هزار تن برسد.

 به گزارش “ عصر صنعت ” ؛آرش نبی زاده گفت: قیمت کنونی هر کیلو سالمون در عمده فروشی تهران ۸۵ هزار تومان و قزل آلا ۷۶ هزار تومان است.

او قیمت تمام شده هرکیلو قزل آلا را حدود ۹۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به اختلاف معنادار قیمت تمام شده با نرخ فروش محصول سر مزرعه، تولیدکنندگان رغبتی به تولید ندارند.

نبی زاده می گوید: برآوردها حاکی از آن است که امسال تولید قزل آلا به ۹۰ تا ۹۵ هزارتن برسد، درحالیکه ۲ سال قبل ۱۳۵ هزار تن تولید داشتیم.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی ماهیان سردآبی گفت: بنابر آمار ۸ هزار و ۵۰۰ تن قزل آلا با وزن بالا در سیل اخیر از بین رفت که با این وجود بازار صادرات دچار چالش شد، حال امیدواریم که در بازارهای هدف بتوانیم مشتری برای قزل آلا با وزن های پایین پیدا کنیم.

نبی زاده گفت: کاهش اخیر قیمت مرغ تاثیری در بازار قزل آلا نداشته است، هر چند استمرار این روند می تواند بازار ماهی را تحت تاثیر قرار دهد. اما به طور کلی کاهش قیمت مرغ مقطعی است و در هفته های آتی با کاهش تولید، بازار مجدد به روند عادی خود باز می گردد.

برچسب‌ها:,

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=45562
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما