۱۴۰۱-۰۹-۰۹ - ۹:۰۱

واردات آب نداریم

قاسم زاده گفت: واردات آب موضوعی است که اصلاً در وزارت نیرو حتی مورد بحث قرار نگرفته است، زیرا چنین مسأله‌ای از نظر ما غیر فنی بوده و در وزارت نیرو مطرح نشده است.

 به گزارش “ عصر صنعت ” ؛آب این روزها به یکی از اصلی ترین دغدغه‌های مردم و مسئولان تبدیل شده است، این موضوع تا جایی ادامه پیدا کرد که انشعاب ۱۲ هزار ۵۰۰ هزار تهرانی به دلیل بد مصرفی قطع شد، اما آیا تدبیری برای ساختمان‌هایی که از آب مشاع استفاده می‌کنند در نظر گرفته نشده است؟ فیروز قاسم زاده، سخنگوی آب در رابطه با این موضوع می‌گوید: جدا سازی کنتورهای آب یکی از برنامه‌هایی که ما در وزارت نیرو آن را به صورت جدی دنبال می‌کنیم اما با توجه به اینکه تصمیم گیری پیرامون این موضوع یک تصمیم گیری فراسازمانی و مربوط به ارگان‌هایی نظیر شهرداری، وزارت راه و شهر سازی و…. می‌شود و برای اجرایی شدن آن در حال رایزنی هستیم.

وی در رابطه با این موضوع اضافه کرد: به دست آوردن دستاوردی در کوتاه مدت امکان پذیر نیست چرا که در صورت تفکیک کنتورهای مشاع ساختمان‌های بزرگ به فضا و استانداردهای لازم نیاز است که باید بر روی این موارد مطالعات لازم انجام بگیرد و در صورت امکان پذیر بودن اجرایی شود.

سخنگوی آب در پاسخ به اینکه با توجه به تنش آبی موجود امکان واردات آب وجود دارد، گفت: واردات آب موضوعی است که اصلاً در وزارت نیرو حتی مورد بحث قرار نگرفته است، زیرا چنین مسأله‌ای از نظر ما غیر فنی بوده و در وزارت نیرو مطرح نشده است.

قاسم زاده در پاسخ به این سوال که با توجه به کاهش باران نسبت به سال‌های گذشته نمی‌تواند دلیل گمانه زنی‌های برای این موضوع باشد گفت: اقلیم ما همیشه فراز و فرودهایی داشته است و ما سال‌های خیلی کم بارش تر از سال جاری را پشت گذاشته ایم. به عنوان مثال دو سال گذشته بارندگی در کل کشور سال آبی ۱۵۷ میلی متر بود که سال کم سابقه‌ای بود ولی ما در دو سال کم آب تر از آن وجود دارد و در عین حال سال‌های پر بارشی هم داشته ایم.

وی در خاتمه اضافه کرد: طبیعت اقلیم ما در ایران همین است فراز و فرودهایی وجود دارد و کلان الگو هایی که در سطح دنیا مانند پدیده انسو شکل می‌گیرد ایران تحت الشعاع قرار می‌گیرد که بین ۳ تا ۷ سال متفاوت است. در حال حاضر پیش بینی‌ها نشان می‌دهد که در شش ماه آتی در حالت خنثی یا پر بارش قرار بگیریم.

منبع: مهر

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=45552
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما