۱۳۹۹-۰۲-۲۸ - ۱۰:۵۱
یک کارشناس خودرو :

نابودی صنعت خودرو یعنی نابودی اقتصاد/ حذف پراید جسارت می خواست

عضو هیات علمی گروه مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت گفت: شیوه قیمت‌گذاری فرمولی جدید درکوتاه مدت شاید موجب نارضایتی مردم شود اما در طولاتی مدت به نفع مصرف کننده خواهد بود ، در شرایط فعلی چاره‌ ای جز این روش وجود ندارد،نابودی صنعت خودرو در نهایت به نابودی اقتصاد کشور منجر خواهد شد.

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛امیرحسن کاکایی گفت: طی چند سال گذشته دولت برای حمایت از مصرف کننده با سرکوب کردن قیمت‌ها به خودروساز فشار آورد، که در نتیجه آن افزایش قیمت در بازار به میزان خارج از کنترل و ضربه زدن به خودروساز اتفاق افتاد، بنابراین باید قبول کرد که شیوه قیمت‌گذاری قبلی کاملا اشتباه بوده است.

وی با اشاره به اینکه  نتوانستیم با شیوه نظارت بر بازار این مشکلات را حل کنیم گفت: باید قیمت‌ها به نحوی باشد که با منطق اقتصادی سازگار باشد ، باید کاری کرد که  تولید اقتصادی  باشد، باید اجازه دهیم که قیمت خودرو به اضافه یک میزان سود اعمال شود.

وی اظهار داشت: با بازگشت منطق اقتصادی به صنعت خودرو شاهد جهش در زمینه های تولید، کیفیت و حتی اقتصاد کشور خواهیم بود، به هر روی صنعت خودرو حدود ۴ درصد ارزش GDP کشور را به خود اختصاص داده است، اگر این صنعت جهش یابد قطعا در پول ملی و اقتصاد ملی نیز جهش خواهیم داشت .

وی در خصوص وضعیت فعلی بازار خودرو افزود: عواملی از جمله تعیین تکلیف نشدن قیمت خودرو، کاهش تولید ، محدود شدن واردات و کاهش ارزش پول ملی باعث افزایش قیمت ها در بازار شده است،یکی از راه هایی که می تواند بازار را از وضعیت فعلی نجات داد، فروش با قیمت ۵ درصد کم تر از حاشیه بازار و ۵ درصد سود بر روی قیمت تمام شده محصول است، تعلل در این موضوع ادامه رشد افسار گریخته  قیمت ها را به همراه خواهد داشت.

این کارشناس خودرو درباره حذف خودروی پراید از خطوط تولید سایپا نیز گفت : خودرو پراید یکی از پر تیراژ ترین و ارزان قیمت ترین خودروهای تولیدی کشور است ، حذف پراید از چرخه تولید سایپا قطعا باعث ضرر و زیان برای خودروساز خواهد شد اما می بینید که با جسارت کامل نسبت به حذف آن اقدام شد ، بهتر است مسئولین نیز هرچه سریع تر نسبت به جایگزین آن تصمیمی بگیرند چرا که این خودرو یکی از پرتقاضا ترین خودرو در بین مردم است.

 

 

 

منبع: ماشین نیوز

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=4393
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما